Går du på Universitetet? KBH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2023

Anonym trådstarter

Tror bare jeg må gå den halve time, eller få skaffet en cykel- som jeg godt nok risikerer bliver stjålet når den permanent skal stå på hovedbanegården natten over Æv altså.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2023

Anonym

Det kan da være lige meget, hvad hun kalder det - man lærer jo de "rigtige" ord, når man starter.

Well - KUA. Du tager toget til Nørreport og metroen til Islands Brygge og så er du der!

Jeg læste humaniora og pendlede derind fra Køge i 6 år. Det er helt okay, togene kører tit derinde - også om natten.

Anmeld Citér

3. marts 2023

Lje

Tror bare jeg må gå den halve time, eller få skaffet en cykel- som jeg godt nok risikerer bliver stjålet når den permanent skal stå på hovedbanegården natten over Æv altså.

20 år i København og jeg har aldrig fået stjålet en cykel. Der er ikke en naturlov, at det skal ske. Jeg har masser kollegaer, som har en cykel stående på Hovedbanegården. 

Men derudover: brug rejseplanen.dk. Der er flere muligheder. Ind med toget til København H, S-tog til Nørreport, metro til Islands Brygge (det er stoppet ved KUA). Alternativt ind med toget til København H, metro fra København H til Kongens Nytorv, skift metro og til Islands Brygge. 

Det er virkelig ikke ret besværligt og mulighederne mange.

Evt. ta' ind en dag, inden du starter, og lige prøv ruten/ruterne af. 

Vh. 

Anmeld Citér

3. marts 2023

Anonym

Der kører ikke noget direkte tog fra KLB til Nørreport, desværre

Så må du tage en bus fra Hovedbanegården derud til. Fx 5A eller hvad den hedder.  Igen, prøv Rejseplanen.dk

Anmeld Citér

3. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så må du tage en bus fra Hovedbanegården derud til. Fx 5A eller hvad den hedder.  Igen, prøv Rejseplanen.dk

Ja, skal jeg nok. Tak

Anmeld Citér

3. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min kæreste siger, at det gør der åbenbart. Jeg kan IKKE finde ud af sådan rejseplaner, men han har vidst styr på det, så det skal nok gå på den ene eller anden måde

Anmeld Citér

3. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Min kæreste siger, at det gør der åbenbart. Jeg kan IKKE finde ud af sådan rejseplaner, men han har vidst styr på det, så det skal nok gå på den ene eller anden måde

Det er du simpelthen nødt til at lære!  Når du er under uddannelse på jurastudiet og skal have et job en dag, kommer man ikke langt med at sige “det kan jeg ikke” til simple ting. 

Og det er kærligt ment!

Anmeld Citér

3. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er en klovn til offentlig transport, men når jeg starter på universitetet, så skal jeg måske tage toget til hovedbanegården og herefter finde en måde at komme til uni i KBH. 

Går der en forbindelse derfra og til skolen?? Sorry, kører altid bil nemlig

Derudover, er parkeringsmulighederne for bil ved skolen nogenlunde? Eller er den lige så mangelfuld med få pladser, som det ser ud på GoogleMaps?

Er stadig ved at finde ud af, hvad søren jeg gør, men faktum er, jeg bor i Kalundborg, så det er halvlangt.

Der er 37. 000 studerende og 10.000 ansatte på Københavns Universitet. Der bor 16.000 mennesker i Kalundborg. Måske kan det give dig en fornemmelse af, hvordan størrelses- og parkeringsforholdene på “skolen” er. 

Anmeld Citér

3. marts 2023

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Der går et direkte fra Kalundborg til Nørreport kl 05.08 med ankomst på Nørreport kl 06.52.  Med de senere morgentoge skal du skifte tog enten i Holbæk, Roskilde eller på Hovedbanen

Anmeld Citér

3. marts 2023

Kastanje

Undskyld - det er kærligt ment… men du lyder en smule landlig. Tag nogle dage og udforsk København med bus/ metro og gåben. Det er godt givet ud i forhold til din studietid. Du virker ikke til st kende byen specielt godt. Jeg ville også overveje at flytte til kbh. Det er flere muligheder som studerende. 
Og ja ..: “det kan jeg ikke finde ud af .. men det kan min kæreste” kommer du ikke lang med på studiet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.