Går du på Universitetet? KBH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.260 visninger
22 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg er en klovn til offentlig transport, men når jeg starter på universitetet, så skal jeg måske tage toget til hovedbanegården og herefter finde en måde at komme til uni i KBH. 

Går der en forbindelse derfra og til skolen?? Sorry, kører altid bil nemlig

Derudover, er parkeringsmulighederne for bil ved skolen nogenlunde? Eller er den lige så mangelfuld med få pladser, som det ser ud på GoogleMaps?

Er stadig ved at finde ud af, hvad søren jeg gør, men faktum er, jeg bor i Kalundborg, så det er halvlangt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hehe … Københavns Universitet er ikke en skole … det er heller ikke én fysisk bygning - det er en samling af mange videregående uddannelser fordelt på mange forskellige campus rundt om i byen - så dit spørgsmål afhænger fuldkommen af hvilket studie du skal ind til…?

Anmeld Citér

2. marts 2023

StortOgSmåt

Og nej … det vil sjældent være en god idé at køre en bil hele vejen til KBH, hverken for klimaet eller pengepungen. Måske ved KUA kunne du finde parkering … men ved CSS ville det være ganske håbløst … tag toget og stil cykel ved banegården til at komme videre derfra

Anmeld Citér

2. marts 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Hehe … Københavns Universitet er ikke en skole … det er heller ikke én fysisk bygning - det er en samling af mange videregående uddannelser fordelt på mange forskellige campus rundt om i byen - så dit spørgsmål afhænger fuldkommen af hvilket studie du skal ind til…?

Der kan man bare se! Det juridiske fakultet.

Anmeld Citér

2. marts 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Men det giver så god mening, hvorfor billederne ikke stemte overens med de videoer, jeg ellers havde set om stedet

Anmeld Citér

2. marts 2023

StortOgSmåt

Anonym skriver:

Der kan man bare se! Det juridiske fakultet.

Så skal du til “KUA”… som er starten af Amager… tag toget til Hovedbanen eller Nørreport og metro/cykel derfra… det er lidt en lang tur

Din “skole” hedder fremover “universitet”, dine lærere hedder fremover “undervisere” og dine “lektier” hedder “forberedelse”.

God fornøjelse med studierne

Anmeld Citér

2. marts 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Så skal du til “KUA”… som er starten af Amager… tag toget til Hovedbanen eller Nørreport og metro/cykel derfra… det er lidt en lang tur

Din “skole” hedder fremover “universitet”, dine lærere hedder fremover “undervisere” og dine “lektier” hedder “forberedelse”.

God fornøjelse med studierne

Det hedder det allerede på min uddannelsesinstitution, jeg kan bare bedre li´ at sige skole, fordi jeg lærer noget De to sidste bruger jeg også i daglig tale på "min skole", haha Tusind tak for hjælpen

Anmeld Citér

3. marts 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Tog fra Kalundborg til Nørreport og så derfra metro 3 stop til Islands brygge metrostation 

kan anbefale Rejseplanen.dk hvis du skal regne togtider.

Vil på det kraftigste fraråde bil. Du ender med at sidde i kø og parkering er nærmest umulig. 

Anmeld Citér

3. marts 2023

StortOgSmåt

Anonym skriver:

Det hedder det allerede på min uddannelsesinstitution, jeg kan bare bedre li´ at sige skole, fordi jeg lærer noget De to sidste bruger jeg også i daglig tale på "min skole", haha Tusind tak for hjælpen

Det kan for mange sikkert også virke som ordkløveri. Men hvis du var min (voksne) studerende, så ville jeg rette dig, fordi udtryk som skole, lektier og lærer signalerer noget umodenhed og en anden forventning om relation og ansvarsfordeling, end udtryk som universitet, underviser og studerende, forberedelse og curriculum, osv. Du vil formentlig også også oplevede undervisere på er jurastudie, som vil rette dig og forvente at du forstår forskellen på termerne… 

Anmeld Citér

3. marts 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Tog fra Kalundborg til Nørreport og så derfra metro 3 stop til Islands brygge metrostation 

kan anbefale Rejseplanen.dk hvis du skal regne togtider.

Vil på det kraftigste fraråde bil. Du ender med at sidde i kø og parkering er nærmest umulig. 

Der kører ikke noget direkte tog fra KLB til Nørreport, desværre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.