Anonym skriver:
Ærgerligt at høre, at I andre også har prøvet det.
Jeg vil prøve den vinkel med, at jeg er bekymret for ham i stedet for at true ham med at skride.
Problemet er så ofte, at så bliver han ked af det og afmægtig og går i gang med at remse sine problemer op og forventer, at vi i fællesskab finder en løsning. Men jeg er træt af at forsøge og løse hans problemer, som han selv roder sig ud i ved at påtage sig for meget arbejde........ 
Da min mand for år tilbage havde stress, nåede jeg til en punkt, hvor jeg sagde "enten tager du til lægen i morgen, eller også vil jeg skilles, for jeg vil ikke være vidne til at du arbejder dig selv ihjel".
Først troede han, at jeg ikke mente det, og prøvede at tale mig til "ro", men da jeg næste morgen forlangte at han ringede til lægen og fik en akut tid, fandt han ud af, at jeg mente det.
Så han kom til lægen, som tog hans blodtryk, og derefter sagde til ham, at der var så højt, og han havde stress og hvis han ikke tog det alvorligt med det samme, ja så var han faktisk i risiko for at dø, og om han mente at han kunne være det bekendt overfor sin familie.
Manden blev sygemeldt, fik nyt job, er ikke stresset mere (det her er 15 år siden), og vi er forsat sammen 
Men jeg mente det jeg sagde dengang, for jeg havde også prøvet at hjælpe med at tage mere og mere over, ved at yde mere og mere omsorg, ved at se igennem fingre med dårligt humør, dårlig søvn osv., men jeg nåede altså til et punkt, hvor jeg bare så et skib synke uden at kunne gøre noget, for han tog det bare ikke alvorligt. Så jeg endte simpelthen med at true med skilsmisse og mene det, for jeg var så ulykkelig over, at se det menneske jeg elsker så højt, have det så skidt.
Så nogle gange, skal man sætte hårdt mod hårdt, men man skal mene det.
Pøj pøj..