Kontrovers med svigerinde :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jeg var virkelig også blevet irriterende over det med trøjen. Hvorfor nævnte du det flere gange? Er hun ikke voksen? En voksen som selv kan mærke om hun vil have trøje på eller ej. Hvorfor skal du blande dig i det?

Og toilettet? Hvorfor synes du det er underligt? Jeg har sku heller ikke behov for at snakke på toilettet.

Lad vær med at kommentere på hendes tøj, og ja hvis hun ignorer dig på toilettet, så accepter det. 

Som sagt nogen bliver lettere påvirket af kommentarer end andre. 

Og hvis der er sket mange jobs skiftes, plus hun er skruk, men der ikke sker noget, er der meget og det påvirker hende måske. Så bare snak med hende som en kvinde, familie. Stille og roligt. Og fortæl hende at hvis hun overskrider en grænse, så må hun gerne sige det til dig. Så det ikke hober sig op indeni hende. 

Ja, det sagde jeg nemlig også til hende. At gerne sig det i situationen, netop så jeg ved, hvilken slags situationer det handler om, og så jeg kan være mere OBS

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Det kan jo også være, der er faktorer, som du ikke kender til, som hun ikke har lyst til at indvie dig i. Måske har hun i virkeligheden lukket ned for dig, fordi de lige havde fået at vide, at de havde mistet eller havde fået dårlige fertilitetssvar (nu nævnte du selv det med børn).

Jeg synes, det fylder voldsomt meget hos dig. Kan godt forstå forvirringen, men… videre, videre  :-)

Ja, du har ret. Man ved jo ikke hvad der kan ligge bag. Forholdet kan hænge i en tynd tråd eller noget helt andet. Tak for dit råd

Anmeld Citér

1. marts 2023

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, jeg ved nu, hvordan jeg skal tage den herfra  

Jeg følger ikke med i tråden mere, da det hele skal på afstand. Tak igen

Anmeld Citér

1. marts 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja, det sagde jeg nemlig også til hende. At gerne sig det i situationen, netop så jeg ved, hvilken slags situationer det handler om, og så jeg kan være mere OBS

godt.

men jeg forstår virkelig ikke det med at kommentere at trøjen/kjolen. hvorfor var der behov for at "bestemme" hvad hun bør gøre?(ja prøver at forstå, når vi snakker om en voksen kvinde)

Anmeld Citér

1. marts 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Ja, fordi der var for lidt parasoller og jeg derfor ville tilbyde pladsen (ligesom alle andre gjorde løbende).

Aaaar!  My bad, troede ikke der blev ment småsnak på wc'et (for ja, det gjorde jeg). Nævnte at jeg ikke kunne tisse og hvor typisk det lige var  Troede derimod at der blev hentydet til, at hun havde nemmere ved at tisse offentligt end jeg havde. Hvilket jeg nemlig ikke sagde

No hard feelings!

Hvilket også er pænt af dig. Men det behøver du jo ikke nævne hendes kjole for at tilbyde. Og igen. Så er hun en voksen kvinde så hvis hun var ved at dåne af varme havde hun jo nok selv spurgt om hun måtte komme ind i skyggen lidt

Anmeld Citér

2. marts 2023

Hanspige

Altså, hvis du snakker lige så meget som i dit indlæg her og har så mange detaljer med. Ville jeg nok også undgå dig. Det er enormt meget at komme med på en gang. 

Jeg synes også det er malplaceret at kommentere på folks tøj og tale imens man er på wc. 

På mange arbejdspladser (jeg er sosa) har man toilet båse og ja så bliver man van til at tisse dør om dør. 

Synes du kommer med mange konklusioner om hende, på et meget spinkelt grundlag. 

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad det er, der får dig til at bryde grædende sammen? Du virker ikke til at kunne lide denne her kvinde? Er det relevant at du ses mere med svigermor end hun gør? Er du jaloux på deres forhold? 

Overordnet er mit råd, let it go og prøv at skrue ned på dig selv, konklusionerne og forventningerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.