Det vigtigste ifht vægttab/vægtstagnering er jo at indtage færre kalorier end man forbrænder
Jeg har altid stået i det samme med mine drenge; den ældste har meget nemt ved at tabe på, den yngste har altid spist mest men er en meget tynd dreng. Ikke fair!
Den ældste var som 12-årig på julemærkehjem - ikke primært for at tabe sig, men det var også et issue. Her fik han rigtigt gode vaner både med kost og motion.
Her lærte han fx at man får een portion. Tallerknen skal bestå af “en knytnæve” kød, een kartofler/pasta/ris/brød og to knytnæver grønt. Altså svarende til barnets knytnæve.
Udskift det der kan til fuldkorn, tjek sukker indhold (fx måtte de kun få een spsk ketchup - det har jeg i hvert fald aldrig tænkt over var “farligt&rdquo
og om fredagen (ler hvornår,man nu får slik; 100 g. Slut. Ingen chips og chokolade.
Og så er det jo også vigtigt med en times aktiv bevægelse om dagen - og hvis det er svært for barnet selv at være det så må I finde på noget at lave sammen med det. Cykle, op og ned ad bakker i skoven, svømmehal, trampolin(hal)
Anmeld
Citér