Så smed jeg barnet i egen seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.670 visninger
12 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2023

Anonym trådstarter

Min datter som lige er blevet 5 år, er såååå strid. Hun prøver grænser af konstant. Hun hører overhoved ikke efter. Hun nægter simpelthen at gøre som jeg siger.

jeg ved snart ikke helt hvad jeg skal gøre for hun er viiiiirkelig strid. 
hun plejer at sove med mig, gerne så tæt som muligt. Men to gange nu, har jeg måtte smide hende i hendes egen seng. 

forleden: hun vågnede kl.2 om natten, satte sig op, og NÆGTEDE at lægge sig ned og prøve at sove igen. Fordi jeg lå med ryggen til hende en halv meget væk, da hun vågnede. Som hun pænt fortalte mig. Lige gyldig hvad jeg gjorde eller sagde, så nægtede hun bare og var MEGET sur, gal og ked af det.  
Til sidst sagde jeg “så er det over i din egen seng” 

her til aften: jeg var igang med at lægge puder og dyner osv, så kaster hun sig ind i maven på mig og vil kramme godnat, jeg siger “ to sekunder skat jeg er lige ved at lægge det her” , det var måske dumt af mig og lade hendes kram vente ja, og det er jeg ked af . Og så knækkede filmen ellers. Sur gal og ked. Sad op i sengen og nægtede at lægge sig ned så vi ku synge og sove efter. 
efter 15 minutter ballade så sagde jeg “så det nok, så må du sove i din egen seng” og jeg bar hende over og hun hylede, 5 min efter så snork sov hun. 

det giver mig så nu dårlig samvittighed. 

Og det fik mig til at være nysgerrig på Hvsd i andre ville gøre i disse situationer ??

og oplever i også den slags en gang i mellem ?

har i andre også små dronninger  i huset ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2023

Anonym

Jeg har en det er  ligesådan .

Bare en dreng.

Og her får han lov til at blive . Det kæmpe behov der er for nærhed og tryghed skal jeg kunne rumme.

Så her taler vi om følelser.  

Følelser der render over , og hvor svært det kan være at forklare hvordan man har det.

Jeg ville personligt ikke have gjort som dig. Men hvis du synes det er det der skal til . Så må du jo hvile i din beslutning.  ( og det er kærligt ment) 

Anmeld Citér

26. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har en det er  ligesådan .

Bare en dreng.

Og her får han lov til at blive . Det kæmpe behov der er for nærhed og tryghed skal jeg kunne rumme.

Så her taler vi om følelser.  

Følelser der render over , og hvor svært det kan være at forklare hvordan man har det.

Jeg ville personligt ikke have gjort som dig. Men hvis du synes det er det der skal til . Så må du jo hvile i din beslutning.  ( og det er kærligt ment) 

Tak for din besked. Den tænker jeg overjeg tror jeg vil prøve at gøre anderledes, hvis og når det sker igen. 
tak

Anmeld Citér

26. februar 2023

HilliHallo

Hun er tydeligvis træt. Rigtig træt. Især hvor hun sover på 5min. Når et barn er SÅ træt og hjernen bare ikke kan mere, så kan vi som forældre ikke forvente alverdens fra dem. 

Hvis det ellers er fint med dig, så havde jeg valgt at putte tidligere. Måske 30 eller 45min tidligere. 

Så ville jeg i morgen efter børnehave, skabe en hyggelig ramme med hygge og nærvær. Saftevand og lidt hygge-snacks. Invitere til en snak om den foregående putning. Sætte ord på hendes følelser. Se om du kan få hende til at sætte ord på. Dernæst fortælle at putningen i dag, vil foregå på den og den måde. 

Hun er på overarbejde i sine følelser og tanker og det er enormt svært at få det hele på plads inde i hovedet. 

Hvis I kunne få dagen rundet godt og roligt af, så er jeg sikker på at du med tiden vil kunne se en positiv effekt på hendes adfærd. 

Husk at der er mange veje i forælderskabet Lad være med at bank dig selv I hovedet, men bliv ved med at være nysgerrig og reflekterende. Så skal løsningen nok komme. 

Anmeld Citér

26. februar 2023

Måskemor

Jeg havde gjort det samme. Og har endda gjort det mange gange. Synes det er ret imponerende, hvis du har formået kun at gøre det to gange. Tænker at det er helt fint, at børn nogle gange mærker vores grænse.

Anmeld Citér

26. februar 2023

AnoMor

Jeg havde gjort ligesom dig. 
jeg får ind for at børn selvfølgelig skal have nærhed og tryghed. Men de skal ikke skabe sig på den måde som du beskriver. Børn skal lærer at høre efter, ellers er der konsekvenser. I dette tilfælde at komme ind i egen seng. 
så thumbs up herfra  

Anmeld Citér

26. februar 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Min eneste tanke er at det måske ikke er helt godt, hvis det at sove i egen seng bliver en straf - for det gør det måske sværere i længden at få hende til at sove i egen seng.

Når det så er sagt, så kender jeg alt til små dronninger, der kan drive deres forældre derud, hvor man ikke altid gør det mest hensigtsmæssige i situationen

Anmeld Citér

26. februar 2023

Soonmom

Jeg tænker at en på 5 år burde ligge i egen seng hver dag, men bortset fra det

Men enige i at det er idiotisk at gøre det til en straf at komme i egen seng, det skulle jo gerne være dejligt at komme i seng og få slappet af og sovet 

Hvad skete der ved at hun sad op og så selv lagde sig når hun blev træt af det? Så længe hun ikke larmede eller andet men blot sad, hvis jeg vågner om natten kan jeg også have brug for lige at sidde lidt. 

Anden situation lyder som en overtræt pige

Anmeld Citér

26. februar 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic
Soonmom skriver:

Jeg tænker at en på 5 år burde ligge i egen seng hver dag, men bortset fra det

Men enige i at det er idiotisk at gøre det til en straf at komme i egen seng, det skulle jo gerne være dejligt at komme i seng og få slappet af og sovet 

Hvad skete der ved at hun sad op og så selv lagde sig når hun blev træt af det? Så længe hun ikke larmede eller andet men blot sad, hvis jeg vågner om natten kan jeg også have brug for lige at sidde lidt. 

Anden situation lyder som en overtræt pige

Hvorfor “burde” en 5-årig det?

Anmeld Citér

27. februar 2023

Soonmom

Anonymvic skriver:

Hvorfor “burde” en 5-årig det?

For bedre nattesøvn til alle

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.