Bruger sit tøj som serviet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. februar 2023

Anonym trådstarter

Min datter bliver 4 til sommer og er rigtig god til at spise pænt, men med en stor undtagelse: hun tørrer fingre af i sit tøj hele tiden.

Vi sørger altid for, at hun har enten en serviet eller vådserviet liggende lige ved siden af, men alligevel bruger hun tøjet. Der kommer pletter på, og hun er ligeglad.  

Ingen andre gør det herhjemme. Min kæreste og jeg har snakket frem og tilbage men ved ikke, hvad vi skal gøre. 

Hjælp!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2023

Pb18

Det gør vores datter også. Vi påtaler det hver gang "husk at bruge servietten" (i en rolig, neutral tone) og prøver at fange det før det sker. Jeg synes at det hjælper, men det er frustrerende, da det er som om at hun glemmer det når det er mad der virkelig pletter/sviner (det er det ikke, men det er nok der jeg bliver mest irriteret over det

Anmeld Citér

26. februar 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Vores gør det også og det er fordi hun ikke kan lide at få snask på hænderne og så er tøjet det der altid er til rådighed. Vi leger sanselege hvor hun får stimuleret sanserne i hænderne ved at røre ved forskellige overflader, slim, dej osv. Det har faktisk hjulpet lidt fordi det så ikke haster ligeså meget med at få tørret hænderne og så når hun at bruge servietten i stedet. Men ved ikke om det også kunne give mening for jer.

Anmeld Citér

26. februar 2023

AnoMor

Det er meget normalt. Det tror jeg næsten alle børn gør. 
min søn er snart 8 og skal stadig ligr mindes om at bruge servietten engang i mellem

Anmeld Citér

26. februar 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Det er meget normalt. Det tror jeg næsten alle børn gør. 
min søn er snart 8 og skal stadig ligr mindes om at bruge servietten engang i mellem

Mit største barn har aldrig gjort det, så for os er det nyt. 

Anmeld Citér

26. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Mit største barn har aldrig gjort det, så for os er det nyt. 

Nu sagde jeg også “næsten” alle børn. Der er ds selvfølgelig undtagelser ligesom med alt andet normalt. 

men i kan ikk gøre så meget andet ved det end at påtale det roligt hver gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.