Nogen, der har søgt erstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.198 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg er 25 år og fik ifm. mit første barn en svær efterfødselsdepression/reaktion. I løbet af dét forløb, viste det sig at jeg har haft en barndom præget af alkoholmisbrugende forældre, vold og psykisk vold.

Jeg er sygemeldt på 4. år og har pt. depression, angst, PTSD og ængstelig evasiv personlighedsforstyrrelse og er pt. i ressourceforløb hos kommunen, hvor jeg er i praktik 6 timer om ugen. 

Min terapeut anbefaler at jeg ikke skal øges i tid, især ikke imens jeg går i behandling for mine psykiske problemer, som fylder meget i hverdagen og om natten. Alle læger og fagpersoner har, fra start, sagt at det nok skal blive bedre og at jeg jo stadig er ung - og med to "små" børn, hvorfor det kan være svært at bedømme, hvad mine "muligheder" er om fek.s. 5 år. 

Selv tror jeg ikke på bedring. Jeg har gået i 5, snart 6, forskellige behandlingsforløb med forskellige behandlere samt prøvet mange forskellige antidepressiva, som ikke har haft en imponerende effekt. Det er nærmest kun blevet værre og selv begynder jeg at opgive håbet om nogensinde at få det godt igen. Derfor overvejer jeg at søge erstatning for evt. tabt arbejdsfortjeneste, varigt psykisk mén eller lign. 

Jeg har en identitetskrise-lignende tilstand lige nu, hvor jeg hverken tror på bedring eller fremtid, hvorfor jeg prøver at skabe et ståsted for mig selv. Eller en afklaring af en art. 

Men har nogen af jer erfaring med lignende? Hvordan startede I? Hvad blev der lagt vægt på? Hvor lang tid tog det? 

På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2023

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tabt arbejdsfortjeneste gives til forældre som delvis eller fuldtid må passe deres barn fordi barnet ikke kan være i institution. 
så det tænker jeg ikke at du kan få. 
Ift. Erstatning for varige psykiske mén - hvem skal give dig den erstatning…dine forældre? 
eller er det erstatning fra kommunen for at have fejlet og ikke har beskyttet dig for svigt? Fx ved ikke at have reageret på underretninger. 
Du kan ikke få erstatning fra kommunen hvis de ikke har fejlet i deres sagsbehandling. 

Anmeld Citér

25. februar 2023

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Hvem vil du søger erstatning for at du har det psykisk dårligt ? Jeg kan ikke lige helt se hvad du skulle kunne søge erstatning for. 

Mig bekendt kan man kun få tabt arbejdsfortjeneste hvis det drejer sig om grunden er ens barn. 

Anmeld Citér

25. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg har stensikkert formuleret mig forkert, men hos min forsikring kan man feks få udbetalt en erstatning hvis man har en varig psykisk méngrad på mindst 5%. Det er dét forløb jeg søger erfaring til.

Undskyld jeg formulerede mig forkert

Anmeld Citér

25. februar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har stensikkert formuleret mig forkert, men hos min forsikring kan man feks få udbetalt en erstatning hvis man har en varig psykisk méngrad på mindst 5%. Det er dét forløb jeg søger erfaring til.

Jeg tror altså, at det kun gælder mén efter en ulykke - eller en skade, der er opstået i forbindelse med et job. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om andet. Ydermere mener dine læger og fagpersoner jo ikke, at der er tale om en varig tilstand. 
Kan du evt. citere, hvad der står i dine forsikringsdokumenter? 

Anmeld Citér

25. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Ved varige men forsikringsmæssigt er det tale om fysiske skader så vidt jeg ved. Hvis man f.es er ude for en ulykke der gør at man for nedsat mobilitet i en art. 

Anmeld Citér

25. februar 2023

Astoria

Profilbillede for Astoria
AnoMor skriver:

Ved varige men forsikringsmæssigt er det tale om fysiske skader så vidt jeg ved. Hvis man f.es er ude for en ulykke der gør at man for nedsat mobilitet i en art. 

Nej, det kan såmænd også være psykiske skader, det kan f.eks. være man har overværet et uheld eller noget andet traumatisk. 

Anmeld Citér

25. februar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnoMor skriver:

Nej, det kan også være psykiske men. 

Anmeld Citér

26. februar 2023

Cerenia

Man kan desværre ikke søge erstatning fordi man har haft en dårlig barndom og nu kæmper med senfølger deraf. Det findes ikke, i hvert fald ikke ud fra det du beskriver. Du var vel ikke forsikret som barn da det skete heller. 

hvis du mener at sagsøge dine forældre eller kommunen er jeg bange for der heller ikke er så meget at komme efter der.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.