Panther skriver:
Som udgangspunkt splitter man vel efter traditionen gifte (veletablerede) par ad. Synes personligt det er ret kedeligt, hvis man ikke kan konversere med andre og have en hyggelig middag med spændende nyt input uden at sidde på lårene af sin partner.
Men hvis det er det, der giver mest mening for jer (og giver den bedste fest), så er det selvfølgelig det I skal gøre.
Jeg er så enig. Foretrækker klart at blive mikset med andre - og tager selvfølgelig medansvar for at få en samtale i gang med nye ansigter.
I min svigerfamilie sidder de derimod mand ved siden af kone ved siden af (konens) bror ved siden af brorens kone ved siden af … osv. Eftersom de ses meget ofte i familien, bliver det i mine øjne nogle mærkelige fester med isolerede familie- og vennegrupper, som kun taler med dem, de omgås med normalt - og al anden kontakt begrænser sig til goddag og farvel.
Men! - jeg må også anerkende, at det miksede er en dårlig ide for mennesker, der er generte, usikre eller introverte, og jeg kan da godt se i bakspejlet, at jeg/vi har sat nogle af min mands familiemedlemmer i en svær og grænseoverskridende situation ved at skille dem ad fra deres partnere eller søskende, fordi det i mit hoved ville være fedt for dem at tale med min underholdende onkel eller en af vores gode venner.
Så det er en øvelse, der kræver finfølelse og balancegang, når alle skal have en god oplevelse.
Anmeld
Citér