bordplan, hvad fungerer bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du foretrække?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.361 visninger
18 svar
21 synes godt om
22. februar 2023

Anonym trådstarter

Min eks og jeg har siddet og prøvet at lave bordplan til konfirmationen, men vi er stødt på et problem jeg ikke havde regnet med; hvor skal par placeres i forhold til hinanden?

Jeg mener at man skal placeres på samme side af bordet, men han mener at de skal placeres overfor hinanden - hvilket han siger flere i hans omgangskreds med "erfaring af at arrangere fester" siger er bedst.

Har I nogensinde prøvet at sidde på den måde, og hvad ville I foretrække?

Jeg har tilføjet et billede af de to måder, hvis det ikke gav mening som jeg skrev det.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2023

Soonmom

Jeg vil foretrække partner ved siden af, da man ofte snakker sammen med dem over for.

Vi har prøvet begge dele også hvor vi sidder spredt (det synes jeg er forfærdeligt), hader generelt bordplaner og har det aldrig til egne fester

Anmeld Citér

22. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Overfor hinanden, så der er flere samtale muligheder på kryds og tværs. På den måde, kan man kan man selv snakke med sin partner overfor, men også mindst 4 andre. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. februar 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg vil foretrække partner ved siden af, da man ofte snakker sammen med dem over for.

Vi har prøvet begge dele også hvor vi sidder spredt (det synes jeg er forfærdeligt), hader generelt bordplaner og har det aldrig til egne fester

Vi har været nødt til at lave bordplan der vi har nogle som ikke skal sidde i nærheden af hinanden, og nogle som helst skal sidde sammen med nogle bestemte.

Jeg foretrækker selv en mellemting jeg har set ved flere fester; bordplanen fortæller hvilket bord du skal sidde ved, men ikke hvilken plads.

Anmeld Citér

22. februar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Da vi blev gift sad vores venner der havde partnere overfor hinanden. Og så singlerne var blandet ind imellem. De havde virkelig en fest ved vores venne-bord

Anmeld Citér

22. februar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Man kan gøre begge dele. Personligt vil jeg foretrække min partner ved siden af mig

Anmeld Citér

23. februar 2023

Mullemee

Anonym skriver:

Min eks og jeg har siddet og prøvet at lave bordplan til konfirmationen, men vi er stødt på et problem jeg ikke havde regnet med; hvor skal par placeres i forhold til hinanden?

Jeg mener at man skal placeres på samme side af bordet, men han mener at de skal placeres overfor hinanden - hvilket han siger flere i hans omgangskreds med "erfaring af at arrangere fester" siger er bedst.

Jeg har tilføjet et billede af de to måder, hvis det ikke gav mening som jeg skrev det.

Jeg tænker, det er fint, at partneren er overfor, men jeg tror, jeg ville sætte gæsterne mand-dame-mand-dame, så man ikke sad ved siden af en med samme køn. Jeg synes, det er fint med bordplan. Dog har jeg prøvet en, hvor jeg, min søster og hendes kæreste endte ved samme bord (det var hos vores tredje søster) og min kæreste endte ved et bord, hvor han ingen kendte, fordi vi skulle trække en seddel med, hvor vi skulle sidde. Hverken han eller jeg havde en god aften. Så det er fint at have en man kender i nærheden. Det giver ro.

Anmeld Citér

23. februar 2023

321

Anonym skriver:

Jeg har det bedst med min mand ved siden af mig. For jeg synes godt nok det kan blive en lang aften hvis man sidder ved siden af nogen man ikke har noget til fælles med.

så er det nemmere at sidde og snakke med min mand også få en hyggelig aften. 

Anmeld Citér

23. februar 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Som udgangspunkt splitter man vel efter traditionen gifte (veletablerede) par ad. Synes personligt det er ret kedeligt, hvis man ikke kan konversere med andre og have en hyggelig middag med spændende nyt input uden at sidde på lårene af sin partner.
Men hvis det er det, der giver mest mening for jer (og giver den bedste fest), så er det selvfølgelig det I skal gøre.

Anmeld Citér

23. februar 2023

Soonmom

Anonym skriver:

Vi har været nødt til at lave bordplan der vi har nogle som ikke skal sidde i nærheden af hinanden, og nogle som helst skal sidde sammen med nogle bestemte.

Jeg foretrækker selv en mellemting jeg har set ved flere fester; bordplanen fortæller hvilket bord du skal sidde ved, men ikke hvilken plads.

Men hvis der er nogen som helst ikke skal sidde sammen, gør de det vel næppe hvis der er frit valg? På samme måde omvendt ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.