Min relation til vore mindste søn har været utroligt skrøbelig fra hans fødsel. For at gøre en lang historie kort, så han født med et skjult handicap, som resulterede i han ikke kunne spise selv (hverken ammes eller flasker). Jeg opdagede problemet fra fødslen, men ingen hjalp os eller troede på os når vi bønfaldt for hjælp til ham, (han fik sonde, men med strenge ordre om, at vi helst ikke måtte bruge den, for han skulle "lære" at spise selv).
Det betød vores søn sultede hvis vi ikke gav det i sonde men ingen lyttede. Efter ti uger fik jeg fat i hjælp til ham via en gruppe på Facebook, der gav os nummeret til en på Riget.
Ti uger havde vi i helvede før vores søn fik hjælp og da han var halvandet blev han opereret og kan spise normalt.
I de ti uger sagde alt i mig vi ville miste ham og jeg tog (hvilket jeg er utroligt ked og flov over) afstand til vores søn. Da vi endelig fik hjælp kunne jeg ikke overskue det og tog yderligere afstand.
Jeg elsker ham så helt ubeskriveligt højt, det må i ikke tage fejl af. Men jeg er så utroligt bange for at miste ham hele tiden. Han er ofte syg også mere end andre børn.
Lægerne mener han "bare" har et lidt nedsat immunforsvar, da han ikke har polypper og forsvar i munden mod virus. Så han tager alt.
I forgårs skete så det at vores søn på nu to år gik i feberkramper... Det var voldsomt og kom så pludseligt. De varede 5-6 minutter og undervejs holdt han op med at trække vejret. Jeg har aldrig været så bange i hele mit liv som lige der.
Da ambulancen kom, tog hans far med ind og var indlagt et døgn med han (det kan åbenbart være man får flere kramper efter et).
Nu det eneste jeg ser et sygt barn og ingen fornuft trænger ind til mig. Jeg er sikker på han må fejle noget alvorligt og jeg kan ikke mere. Jeg vil ikke længere være hans mor for jeg kan ikke.
Jeg er ikke en ro og støtte til ham, jeg er panikken og angsten der fylder lokalet. Min skræk og angst rammer nu også vores to store børn, som i forvejen er bange efter de så deres lillebror krampe på den måde og hentes i ambulance.
De store børn er pt hos mine forældre, og vores søn hjemme hos far. Men jeg er flygtet i sommerhuset. Tør ikke komme hjem og er så bange for at han bliver syg igen. Ved godt vi nu har Stesolid liggende, men jeg kan ikke. Jeg kan simpelthen ikke passe ham og bare far går på wc græder jeg af panik.
Det hæsligt. Har sagt til hans far at han må tage al ansvar for vores søn og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Ser kun et sygt barn som jeg venter på at miste.
Vores relation var blevet så god, men det har taget så lang tid at finde hinanden og nu kan jeg ikke holde fast i den. Føj hvor jeg skammer mig og føler mig som verdens dårligste mor. Men jeg vil og kan ikke være sammen med vores søn. Han må jo kunne mærke jeg er bange sammen med ham.
Hvad gør jeg?
Har prøvet med hypnose og psykolog dengang han var helt lille, og det hjalp da også en smule. Men tror simpelthen ikke på de kan hjælpe denne gang.
Undskyld mit opslag men ved ikke hvor jeg skal søge hjælp eller hvad jeg skal gøre. Vil ikke hjem igen.