Sovespørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Vi er dybt uenige herhjemme. 

vores barn 4 år får ikke lov at sove i vores seng da mor og far ikke kan sove ordentligt med en dreng imellem os. Derfor har mor en seng inde på barnets værelse til de nætter han søger tryghed fordi jeg også har brug for god søvn da jeg har adhd og ikke kan hænge sammen hvis jeg skal være vågen rende frem og tilbage hele natten. Far taget ikke nætter og det er en aftale jeg også er ok med da jeg har let ved at falde i søvn. 

far synes det er uhørt og alt for ofte jeg ligger derinde og nu er vi i det dilemma omkring hvad der er normalt.

Jeg fortæller at jeg oplever de fleste af mine veninders børn kommer rendende i løbet at natten og vil op i mors og fars seng. Han siger at det kender han ingen der gør i den alder. Så nu er jeg nødt til at høre jer om det er normalt at børn har brug for deres forældre om natten i den alder. 

jeg er vred og ked af det og føler slet ikke at min mand forstår det her og over vi slet ikke er enige. 

Min søn er godt nok snart 8 år nu. Men da han var 4-5 år blev han puttet i sin egen seng og sov der hele natten. Hvis han vågnede om natten lagde han sig oftest bare til at sove igen og ellers gik han selv ind i min seng og puttede. Men det sket kun et par gange om måneden. 

Der er ikke noget der er normalt/unormalt i den pågældende situation. Alle børn er forskellige. Nogen har brug for meget tryghed og andre sover bare igennem. Og folk opdrager jo forskelligt. Nogen synes det er fint at sove med sine børn hver nat andre gør ikke. Så det er jo noget i må tale om i fællesskab. 

på den ene side kan jeg ds godt forstå at far synes det er nederen at du ofte sover hos børnene og han skal vågne alene. Men på den anden side. Hvorfor skal børnene sove alene når far ikke selv vil. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2023

Kastanje

Jeg tror du skal være nysgerrig på hvorfor din mand synes det er vigtigt. Mit gæt er st det måske ikke handler om at “han skal lære at sove selv”.

Kan sry  handle om, at han savner dig ved siden af sig. Personligt ville jeg ikke brude mig om at min mand sov ude af soveværelset hver nat.

Anmeld Citér

17. februar 2023

Anonym

Min datter på 4,5 år kommer ind hver nat. Nu har vi fået en lille ny og da jeg ikke vil have at den store bliver vækket af gråd /natamning sover far pt inde hos hende i stedet. Det betyder at hun faktisk er begyndt at sove igennem, men jeg tror at det ændrer sig så snart far rykker ind til mig igen. Vi sover heller ikke optimalt med hende mellem os, men ligesom dig, så får vi totalt ødelagt søvnen af at rende frem og tilbage mellem hende og os.

Og som min chef sagde til mig en dag jeg var totalt i søvnunderskud pga en meget dårlig nat "dyr sover sammen med deres børn, hvorfor skulle mennesker være anderledes" (dette er ikke ment som at være hellig eller at samsovning er bedst - men mere som at man må gøre det som betyder at man får bedst mulig søvn og så bliver det forhåbentlig bedre når børnene bliver ældre) 

Anmeld Citér

17. februar 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vores datter på 4 år kommer tit ind til os i perioder.. Nogle gange (som for tiden) hver nat, og andre gange kan der gå en måned, før hun kommer ind.. 

Vi har en madras på gulvet, som hun sover på, da hun ikke kan ligge stille oppe i sengen 

Anmeld Citér

17. februar 2023

HilliHallo

Voksne ønsker deres partner ved siden af sig om natten. Det er trygt, rart, hyggeligt og dejligt at vågne sammen. 

Vores børn skal sove alene, fordi "det skal de lære"... 

Jeg forstår godt børnene vil have nogle at sove sammen med. På lige fod med de voksnes ønske om at sove sammen. 

Kan ikke forstå vi kræver at børn skal sove alene, når vi ikke selv gør det. 

At nogle børn er gode til at sove selv, er da bare læks. Men sådan er det langt fra. 

Hilsen mig der deler seng med min mand og vores tre børn mellem 9år og 1år. De er velkomne ved behov  

Anmeld Citér

17. februar 2023

Lala

Profilbillede for Lala

Vores 4-årige sover i mellem os i dobbeltsengen hver nat. Nogle gange bliver det lidt for meget for min mand, men så går han ind på gæsteværelset og sover videre der. 

Da jeg var barn skulle jeg død og pine sove i min egen seng hver nat. Det fik jeg en del traumer af, så vi har altid vægtet tryghed højt.

Anmeld Citér

17. februar 2023

Anonym

Vores har altid fået lov til at komme ind og putte og sove hos os, de stopper selv ved 12-13 års alderen…. den mindste sover jeg sammen med hver nat på hans værelse da far er for urolig til at jeg kan sove med ham og han ønsker også at vores barn er tryg. 
jeg har selv mega barndoms traume i at blive afvist af mine forældre om natten

Anmeld Citér

17. februar 2023

Anonym

Vores søn på snart 8, kommer jævnligt ind til os i løbet af natten, og ligger i smørhullet  

Det er i perioder, nogle perioder hver nat, og andre perioder kan der gå et par uger uden at han kommer. Min mand var også træt af det i starten, og vi havde mange snakke om tryghed osv. Nu har han heldigvis accepteret det. 

Jeg syntes det lyder som en god løsning, at du går ind til sin søn, og din mand kan få en god nattesøvn også. Du kan jo sige til ham at det går over, der er ikke så mange på 15 der sover med sine forældre

haha skal vi næsten væde? Jeg kender nogle, lad os bare sige at det ok med den mindste som sover mellem forældrene i forældrenes seng og som er 8 år. 
men de 2 store sover der også hver nat på madrasser ind på forældrenes værelse, og de er 14 år og 16 år. Og alle 3 har eget værelse.  tør serøst ikke tænke hvor mange år endnu at forældrene lader dem sove i deres soveværelse

Anmeld Citér

17. februar 2023

Anonym

Med hensyn til søvn (og egentlig alt andet med børn) så holder jeg mig til "whatever works". 

Hos os sov vores datter i sin egen seng på eget værelse fra hun var 1 år og 4 måneder. Og gør stadig. Er hun syg eller bange kan hun altid komme til os. Men vi sover bare alle bedre når hun ikke ligger imellem os.

Anmeld Citér

17. februar 2023

Anonym

HilliHallo skriver:

Voksne ønsker deres partner ved siden af sig om natten. Det er trygt, rart, hyggeligt og dejligt at vågne sammen. 

Vores børn skal sove alene, fordi "det skal de lære"... 

Jeg forstår godt børnene vil have nogle at sove sammen med. På lige fod med de voksnes ønske om at sove sammen. 

Kan ikke forstå vi kræver at børn skal sove alene, når vi ikke selv gør det. 

At nogle børn er gode til at sove selv, er da bare læks. Men sådan er det langt fra. 

Hilsen mig der deler seng med min mand og vores tre børn mellem 9år og 1år. De er velkomne ved behov  

Det er jo langt fra alle voksne, der sover sammen. Vi gør ikke. Synes det er super træls at dele seng med en . Derfor kan man jo godt elske hinanden og have sex når man har lyst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.