Kortsluttet mikrobølgeovn - nervøs :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.252 visninger
16 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2023

Fertilitet123

Hej med jer

Åha jeg går rundt med ondt i maven af bekymring, og jeg har lige brug for at høre, hvad I tænker.

Jeg er gravid i uge 13.

I tirsdags kortsluttede vores mikrobølgeovn. Det røg og lugtede. Jeg skyndte mig ud på vores altan, mens min mand fik bakset mikroovnen ud af lejligheden. Det stank stadig helt forfærdeligt i lejligheden, så vi tog hjem til min mor i nogle timer, mens vi luftede ud. Da vi kom tilbage lugtede det stadig lidt, så vi åbnede alle vinduer på vid gab også i soveværelset. Efter 5 min syntes jeg ikke længere, at det lugtede i soveværelset, så vi gik i seng derinde stadig med pivåbent vindue hele natten.

Om morgenen onsdag lukkede jeg alle vinduer, men efter 5-10 min kom lugten tilbage. Jeg åbnede igen alt, gjorde mig klar og tog på arbejde. Min mand var hjemme og luftede on-off ud hele dagen. Om aftenen besluttede vi os for at sove i min mors lejlighed.

Torsdag kom vi hjem til lejligheden igen om eftermiddagen. Der lugtede stadig lidt i gangen og stuen. Vi åbnede alle vinduer og barrikaderede os på soveværelset, som ikke lugtede, og sov der.

Fredag morgen lukkede vi alle vinduer inden vi tog på arbejde. Da vi kom hjem, var lugten kommet igen. Igen åbnede vi alle vinduer, lukkede os inde på soveværelset med åbent vindue og lagde os til at sove. Men nu ligger jeg her natten til lørdag og bliver super bange for, om vi siden tirsdag burde have forladt lejligheden helt og ikke sovet her. Jeg har nok hele tiden undervurderet, hvor meget der sidder i vores møbler, men nu kan jeg jo konstatere, at det må være en del, siden det stadig lugter ��

Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2023

Anonym

Tag du det bare roligt..

Anmeld Citér

11. februar 2023

Loubaby

Kan se du har lavet et par stykker af de her opslag. Kære ven du er nødt til at slappe af. Dieselos i busser og en kortsluttet mikrobølge ovn? Seriously? Tænk på folk der ryger under graviditet - deres børn har det altså ofte fint, der er selvfølgelig en risiko for lav fødselsvægt og astma hos børnene - og det er folk som ryger mange smøger HVER DAG. Der sker intet med din baby fordi din mikrobølgeovn er kortsluttet og din lejlighed lugter lidt af røg her flere dage senere, ikke for at være en røv, men indimellem må du altså også forsøgt at tænke lidt længere på egen hånd, i hvert fald hvis den her graviditet skal være til at holde ud for dig. 

Jeg tror du kunne have godt af at opsøge noget hjælp og snakke med nogen - det er ikke “normalt” eller hensigtsmæssigt at gå og være SÅ bekymret konstant

Anmeld Citér

11. februar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vores gamle ovn kortsluttede også. Det lugtede også meget karakteristisk længe efter. Men jeg tænkte ikke at der skulle være noget farligt i det. Dengang var vores mellemste kun nogle måneder gammel. 

Slap du bare helt af. Fostre tager altså ikke skade af at du lever et helt almindeligt liv

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym

Kan det ikke være en god ide at tale med din læge/jordemoder om din angst og nervøsitet. Det bliver IKKE nemmere når dit barn kommer, så begynder bekymringerne for alvor.

At være gravid er en naturlig tilstand som er en del af vores dna i hele menneskets historie. Synes det er lidt synd for dig du er så ængstelig og håber du får hjælp. 

Anmeld Citér

11. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Kan det ikke være en god ide at tale med din læge/jordemoder om din angst og nervøsitet. Det bliver IKKE nemmere når dit barn kommer, så begynder bekymringerne for alvor.

At være gravid er en naturlig tilstand som er en del af vores dna i hele menneskets historie. Synes det er lidt synd for dig du er så ængstelig og håber du får hjælp. 

Enig i at det vil være en god idé at tale med nogen om frygten. Vil dog sige at det ikke nødvendigvis værre når barnet er kommet. Jeg var lige så nervøs under mine graviditet, pga flere spontane aborter, men jeg er overraskende rolig efter baby er kommet til verdenen.

Anmeld Citér

12. februar 2023

L1232

Profilbillede for L1232
Anonym skriver:

Helt enig. Tag en snak med enten jordemoder, psylolog eller egen læge.

Du skal have lidt hjælp til at dæmpe føleserne.

Jeg havde det præcis på samme måde, når folk røg ved siden af mig eller jeg tændte ovn vaskeprogram forkert ku der gå 3-4 søvnløse nætter!  Jeg ville ønske jeg fik hjælp til at snakke om de jer bekymringer for da sønnen blev født blev det værre!

Anmeld Citér

12. februar 2023

L1232

Profilbillede for L1232
L1232 skriver:

Helt enig. Tag en snak med enten jordemoder, psylolog eller egen læge.

Du skal have lidt hjælp til at dæmpe føleserne.

Jeg havde det præcis på samme måde, når folk røg ved siden af mig eller jeg tændte ovn vaskeprogram forkert ku der gå 3-4 søvnløse nætter!  Jeg ville ønske jeg fik hjælp til at snakke om de jer bekymringer for da sønnen blev født blev det værre!

Og især hvis man har haft svært ved at blive gravide!

Anmeld Citér

12. februar 2023

Anonym

Nu ved jeg ikke hvor meget røg der kom ud af jeres mikrobølgeovn… men vi har haft begyndende brand i vores imens hele vores familie lå og sov. Jeg var også gravid på det tidspunkt.  Den røg der kom ud fra mikrobølgeovnen. Gjorde at vi ikke kunne bo i vires hus i to måneder, der var professionelle der tog sig af det..: vores hus blev malet, nogle af vores møbler måtte smides ud. 

vi var på hospitalet i flere timer efterfølgende fordi de ville være sikre sig at røgen ikke havde skadede os. 

jeg kan nu godt forså du ikke synes det er fedt at bo i sådan en lugt… røg sætter sig hurtig i alt og er meget svær at komme af med. 
det er jo svært at sige hvor slemt det er hos jer…men vi har været der og det var altså ikke bare lige at luftet ud.

Anmeld Citér

12. februar 2023

Soonmom

Hvad tænker du der skulle ske?

Ja en microovn lugter når den kortslutter, men I har luftet ud

Lyder meget overdrevet at sove hos andre fordi ens microovn er kortsluttet, undrede din mor sig ikke over årsagen ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.