Hej med dig.
Jeg tænker også, at det er helt normalt - hormoner, kvalme, træthed og så tanken om de store ændringer der kommer til at ske. Det gjorde også mig ret moody, de gange jeg har været gravid.
Sidst jeg var gravid, led jeg simpelthen så meget af træthed gennem hele graviditeten. Og der var der flere gange, hvor jeg alvorligt fortrød, at jeg havde kastet mig ud i en graviditet igen. Det var 3.barn, og jeg blev virkelig meget ramt af ‘hvad tænkte vi på? Vi havde det lige så godt. Hvorfor har vi ødelagt det hele med det her?’ Jeg vil faktisk sige, at i løbet af den graviditet glædede jeg mig stort set ikke til baby skulle komme. Jeg havde intet overskud og var plaget af dårlig samvittighed over for mine børn - og dårlig samvittighed over, at jeg ikke glædede mig til baby og ikke glædede mig over at jeg var blevet gravid - som jo var ønsket og planlagt.
Anyways: Baby kom, og alt blev faktisk bedre - det har været min bedste barsel med mindst ‘babyblues’, færrest nedture, mest rendyrket babylykke osv.
Så bare fordi graviditeten er lort, behøver det ikke være starten på en fødselsdepression eller noget. Min erfaring er i hvert fald, at den træthed og de gener der er i nogle graviditeter kan tage modet fra de fleste 
Anmeld
Citér