Ønsker baby nr 2, men far vil ikke...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.623 visninger
6 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2023

Anonym trådstarter

Som overskriften siger har jeg i lang tid ønsket at vi kan få en lille ny mere i familien. 

Far er en del år ældre end jeg, så for at han ikke skal blive alt for gammel ville det i min verden give mening nu eller snart.

Far er selv enebarn og er desværre en af sterotyperne som man hører om enebørn. Derfor er min frygt at vores nuværende barn får samme adfærd (Ved godt det også kommer an på vores opdragelse/tilgang og meget andet).

Nu har vores venner lige annonceret graviditet og jeg kunne mærke hvor først glad jeg blev og derefter møg ked af at det ikke er mig. 

Og de sluttede af med kommentaren "ja vi skal i hvert fald have en mere så vores barn ikke bliver enebarn..." AV.

Nå men ved ikke hvad jeg vil med opslaget andet end have mit galde ud. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Som overskriften siger har jeg i lang tid ønsket at vi kan få en lille ny mere i familien. 

Far er en del år ældre end jeg, så for at han ikke skal blive alt for gammel ville det i min verden give mening nu eller snart.

Far er selv enebarn og er desværre en af sterotyperne som man hører om enebørn. Derfor er min frygt at vores nuværende barn får samme adfærd (Ved godt det også kommer an på vores opdragelse/tilgang og meget andet).

Nu har vores venner lige annonceret graviditet og jeg kunne mærke hvor først glad jeg blev og derefter møg ked af at det ikke er mig. 

Og de sluttede af med kommentaren "ja vi skal i hvert fald have en mere så vores barn ikke bliver enebarn..." AV.

Nå men ved ikke hvad jeg vil med opslaget andet end have mit galde ud. 

Hvor gamle er i? Man skulle tro at han er +50 år Siden han nægter. 
og ja av den gør ondt, den må har gået direkte hårdt i hjertet det de skrev. 

Anmeld Citér

9. februar 2023

Astoria

Profilbillede for Astoria

Der er intet galt med enebørn, så lad os lige tage den først. 

Dernæst hvor gammelt er jeres barn? Er han helt afvisende eller handler det mere om at han ikke er klar til en mere?

I bund og grund så synes jeg ikke man skal tvinges til at have flere børn, hvis man ikke vil. Men måske kunne det hjælpe at finde ud af hvorfor han ikke vil have flere børn. 

Anmeld Citér

9. februar 2023

Anonym

Øv øv . Det er bare altid skide svært når den ene part gerne vil have flere børn og den anden ikke har lyst :/  har du alle dage været bekendt med din mand ikke ønsker flere ? Eller har i aldrig haft snakken om antallet af børn ?

Det jo hverken noget galt med dit ønske eller mandes mangel på samme. Men min personlige holdning er nok lidt , at den manglende lyst overruler lysten når det kommer til at der skal tage en beslutning. Det er aldrig optimalt at " tvinge" nogen til et baby projekt.

Men jeg kan virkelig godt forstå den er træls at æde hvis din lyst er stor :/  

Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres barn er , hvis det er et lille barn / baby i har , kan forklaringen måske være at finde der, at far ikke er klar på flere . Ofte skal mænd lige have lov at komme op til "overfladen" igen, inden flere børn skal diskuteres .

Og som sidebemærkning. Jeg er selv enebarn . Det har egentlig været fantastisk i min barndom, der synes jeg egentlig aldrig jeg har manglet søskende.. men som voksen synes jeg faktisk det er rigtigt øv til tider  at der kun er mig . Og min børn ikke har en masser kusiner / fætre mm. . 

Håber i finder en løsning i begge trives med

Anmeld Citér

9. februar 2023

Anonym

Først og fremmest synes jeg at det er en tarvelig kommentar at komme med.

Jeg er selv enebarn, trods mine forældre ønskede sig en stor børneflok. Sådan skulle det bare ikke gå for dem. Jeg har til gengæld aldrig været ked af at være enebarn. Jeg har tætte veninder fra barndommen og har nydt de privilegier der er ved at være enebarn. Men jeg har godt nok også mødt mange fordomme og nogle passer sikkert på mig. Men meget handler jo, som du selv siger, om opdragelse. Mange af mine veninder er også enebørn (det kan man så tænke over) og det er faktisk kun en, der her som voksen, savner søskende og det er nok egentlig fordi mandens bror ikke vil have børn og derfor får hendes børn så ikke fætre eller kusiner. 

Jeg synes at det er forkert at få flere børn at den ene årsag at ens barn ikke skal være enebarn. Man skal få flere børn fordi man ønsker et barn mere. Der er ingen garanti for at søskende bliver tætte, hverken som børn eller voksne.

Men du må tale om det med din mand, dog vil jeg anbefale at du finder nogle andre argumenter frem end at det er for at jeres barn ikke skal være enebarn... Men hvis din mand ikke ønsker flere børn, så er der jo ikke så meget du kan gøre. Jo du kan give det tid og se om han ændrer mening eller du kan gå.

Det er vist ikke så længe siden der sidst var en debat om enebørn, kig eventuelt efter den, der var mange gode synspunkter 

Anmeld Citér

9. februar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg forstår fuldt ud dit ønske, ligesom jeg respekterer din mands. Men av, hvor ville jeg være ked af det, hvis min partner - som havde valgt at gifte sig og få barn med mig - syntes, at der var noget ved min adfærd, som var så slemt, at det for enhver pris ikke skulle gentage sig for vores barn. Forhåbentlig fortæller du ham ikke, at han i dine øjne er et skrækeksempel på et enebarn? 

Anmeld Citér

9. februar 2023

Anonym

Nu er jeg godt nok ikke enebarn. Men vil da lige give mit besyv med fra den anden vinkel. 
bare fordi man har søskende behøver man jo heller ikke nødvendigvis at være tætte. Jeg har en storebror som jeg sjældent ser eller snakker med. Vi har aldrig været tætte. I mine knap 38 år har min bror og jeg f.eks kun spist mad sammen en enkelt gang alene.

det samme gælder min mand. Han har to søstre som han ingen kontakt har med. 

Jeg forstår godt ønsket om et barn mere. Men forstår ikke grundlaget “så det nuværende barn ikke skal være enebarn”. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.