Venter svar på ppv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2023

Anonym trådstarter

Min dreng på snart 4 år, er tilknyttet ppr, til at starte med blev han tilknyttet talepædagog som han han stadig går hos, han er stadig bagud sprogligt, men der kommer 5 ords sætninger, men udtalen er stadig ikke altid forståelig for andre, feks: tog=fog bil=gil undskyld=unsyl ødelagt=ølag osv, og der kan stadig komme volapyk som jeg heller ikke forstår.

Hans tid i dagplejen var fyldt med skift pga dagplejer enten blev syg uddannelse kuser, her taler vi om 10 skift på under 2 år.

Da han så skulle starte i børnehave, vidste jeg det ville blive svært, og han var ked hver morgen når han skulle i børnehave, da han havde gået der i 3 måneder, trækker en pædagog mig til side, og siger; vi aner ikke hvad vi skal stille op med ham, han kigger kun på de andre leger, men deltager ikke i fællesskabet, på daværende tidspunkt var hans sprog dårligere end det er idag, så tænker det er svært når man ikke kan fortælle hvad man vil.

Når men da der er gået ca 6 måneder, får de stablet et møde på banen med børnehave og ppr, hvor talepædagog og psykolog er med, i mellemtiden er der sket en forandring med min dreng, nu elsker han at gå i børnehave, han har fået 2 bedste venner, og jeg kan høre sproget kommer langsomt, alligevel ligger der hos mig en bekymring, om han kan være autist, da han kravlede og gik sent, den langsomme sprogudvikling, og at han tidligere skulle hjælpes ind i legen, så jeg havde tidligere anmodet om at få laver en ppv.

Ppv'en er så først nu blevet lavet, hvor han har gået der 1 år, og stortrives i sin børnehave, venter på svar, jeg er nervøs, da han er bagud med nogle ting, som sproget, han kan heller ikke selv tage tøj på, men han har heller ikke interessen i det, kan ikke farverne, men der driller sproget også.

Han er en glad dreng med krudt i, genert over for nogen han ikke kender, og samtidig hilser han gerne på alle når vi er ude og handle, han har ritualer som hvilke legetøj og bamser der skal med i sofaen eller i seng, men er alle disse ting ensbetydende med man er autist, ved det simpelthen ikke.

Andre der har fået udarbejdet en ppv i børnehaven?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.