Vi skal spare- hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2023

Anonym

Vi handler kun tilbud, alle aviser bliver kigget en gang i ugen også planlægger jeg mad efter det. Ikke fordi vi skal spare, men fordi jeg hellere vil spare op end at bruge mange penge på mad, hvis jeg kan få det for det halve

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Indisk dhal med linser. Smager super godt og er vildt billigt. Så kan man lave en dobbelt portion til dagen efter. 

Vi køber tit en hel kylling. Ofte kan man få en hel økokylling der er ved at løbe på datoen til få penge. Så skærer vi brystet fra og fryser ned og bruger senere til fx kylling i karry eller wok. Så koger vi resten til fond, piller kødet fra og bruger fond og kød til en frikasse, og resten af fonden bruger vi dagen efter til en klar suppe med fx kødboller. Eller også skærer vi lår og vinger fra og steger i ovn og koger skroget til fond. Så får vi rigtig mange retter for få penge.

Pasta bolognese kan også laves med en masse grøntsager fint hakket, så kan man spare på kødet. Eller supplere med linser.

Vi laver tit 'reste-tapas' . Vi gemmer alle rester, og hvis der ikke er nok til at alle kan få af rester, kan flere små rester række til et måltid. Måske koger vi noget pasta til og laver noget gnavegrønt.

Køb de brune bananer der ligger tilbage og nogle gange samles i en pose og sættes ned i pris. Frys ned og brug når der skal bages banankage.

Vi har så mange bær og blommer i haven som vi dårligt kan nå at spise. Men vi koger dem til syltetøj. Det er vildt nemt og så har vi eget syltetøj indtil der er nye forsyninger næste sommer. 

De har ofte færdig pizzadej og pålæg i rodebunken med datovarer. Så køber vi noget og laver en omgang pizzasnegle til madpakken

Anmeld Citér

5. februar 2023

Kastanje

Ofte kan man få streaming med teleabonnememterne relativt billigt.

Anmeld Citér

5. februar 2023

fehår

Vi køber jævnligt Too Good To Go-poser og spiser kun kød, når det er med der. Ellers spiser vi grøntsager, linser, kikærter, bønner, osv. Vi kigger også i tilbudsaviser og køber kun f.eks. æg, når de er på tilbud.

Anmeld Citér

5. februar 2023

Anonym

Et andet sparetips og også sundhedstips. Lad vær med at købe ting som er dyre og usunde. Altså vi har ex. Ingen marmelade og pålægschokolade i køleskabet. Sukker i nogen for ejer vi ikke. 
Boller og toastbrød er skiftet ud med hjemmebag lavet på alt andet end hvedemel. 

Anmeld Citér

5. februar 2023

B&J

Spare tips tjek fryseren. 

Lav madplan ud fra det plus lidt ekstra kød så er der madplan til en måned

Ellers kan man tjekke reklamer lav madplan engang om ugen ud fra billige indkøb 

Ellers køber jeg tit en hel kylling bruger løse til tarteletter til 2 dage vandt til sovs det sidste vand til suppe til 2dage

Hvis vi bruger kål eller Spidskål i wok osv så er der mad til 2dage resten i fryseren eller 2dage med wok 2dage med en gryderet med kål og kylling osv.

Vi tjekker virkelig meget priser osv handler kun 1gang om ugen.

Mig og manden sætter os ned sammen og laver madplan til en helt måned af gangen også

Hvis vi har den slags kød i fryseren søger jeg på det i Google og tænker okay hvis jeg så køber det her grønt og der er det tilbage hvad kan vi så få de. Næste 2. Dage.

Håber det giver lidt mening og hjælp 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Anonym

Handler tilbud.

Laver madplad

Bruger flere bælgfrugter, linser og grove grøntsager i maden, evt find inspiration fra veganske/vegetariske opskrifter/blogspot, det har vi haft meget glæde af.

I retter som lasagne, kødsovs mm kan noget af kødet skiftes ud/spædes op med linser, gryderetter med bønner.

Anmeld Citér

5. februar 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Vi er en familie på 6 med børn i alderen 1-14 år. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke retter I laver, når det skal være billigt og også gerne nogle, som er gode til at spise dagen efter- altså større retter, gryderetter ol.

Hvad laver I af mad, og hvad er jeres bedste sparetips?

Vi laver madplan efter hvad det lokale supermarked har på tilbud. 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Hvis man selv udbløder og koger bønner og kikærter i stedet for at købe på dåse, så kan man fryse ned i portionsstørrelser på 250 g (ca som en dåse bønner). Det er nok noget af det billigste mad i verden.

Vi laver nogle gange havregrød til aftensmad, når det skal gå stærkt - utrolig billigt, sundt og børnene elsker det.

Og så tjekker jeg jævnligt motatos (webbutik, der sælger overskudsvarer) for ting, man skal bruge, som kan holde længe. Fx tandpasta, ketchup, shampoo.

Vi køber også meget brugt tøj. Kan anbefale Sellpy - en webshop, hvor man kan købe og sælge brugt tøj, med samme vilkår som en alm netbutik. Det sparer vi virkelig mange penge på. Især børnetøjet har vi været meget tilfredse med.

Og så datonedsatte varer som fx pålæg. Når der lige er noget, køber jeg en masse og putter det i fryseren. Og too good to go bruger vi også.

Anmeld Citér

5. februar 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg laver madplan og handler efter den. Handler 1 gang om ugen, og går efter indkøbslisten. Vi har 1-3 rugbrødsdage om ugen og bruger alle rester. Nogle rester går til min frokost, og nogle går til aftensmad hvis der er nok. Når det er muligt planlægger vi gerne mad efter hvad vi har i skabe og fryser. Nogle uger kan jeg slippe afsted med at handle for 200 kr, mens andre uger bruger vi hele budgettet på 350 kr pr uge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.