Barn 4,5 år sidde foran i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg skal ud og køre langt, primært med færge og på landevej, med mit barn på 4,5 år. Vejer 19 kilo og er 114 cm høj. Vores fine dyre autostol kan ikke sidde foran da den har isofix og det har bilen ikk foran. What to do? Har det bedst med at han sidder foran da han kan blive køresyg. 

Er der nogen der har er godt råd? er selepude og slukket airbag i den side nok? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skal ud og køre langt, primært med færge og på landevej, med mit barn på 4,5 år. Vejer 19 kilo og er 114 cm høj. Vores fine dyre autostol kan ikke sidde foran da den har isofix og det har bilen ikk foran. What to do? Har det bedst med at han sidder foran da han kan blive køresyg. 

Har du ikke mulighed for at købe en billig autostol uden isofix du kanslere foran ?  

Ellers en selepude med ryglæn

Anmeld Citér

5. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jep, det nok. Min datter skulle sidde foran da hun var 3 år fordi jeg skulle sidde bagved med vores baby, det var 1 gang det skulle ske, på en tur til langt væk. Nu vil hun ikke væk fra forsædet, det er så ikke så godt. Hun sidder i en autostol uden isofix men en selepude er også godt nok.

Anmeld Citér

5. februar 2023

Carina:-)

Min 7 årige er kun 112 cm. Og han sidder på  selepude med ryglæn. 

Var det ikke en mulighed? 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Soonmom

Hvad med bagved i midten?

Anmeld Citér

5. februar 2023

Anonym trådstarter

Nåmen jeg købte en billig selepude i t-Hansen med ryglæn som foreslået. I baby sam sagde de at barnet aaaaædrig i livet måtte sidde foran i den alder og der slet ikke findes selepuder med ryglæn??  Men jeg vover pelsen og vi har netop prøvekørt den med stor succes. Tak for tips!

Anmeld Citér

5. februar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg kan se at du har fundet en løsning. Men kan isofixet ikke skubbes ind i stolen så den kan bruges bare med sele? For det kan vores str 15-36 kg? 

Vi har nu også tit haft børn på forsædet hvis vi kører selv med dem. Det er selvfølgelig mest sikkert på bagsædet, men det andet kan være nødvendigt i få tilfælde. 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Carina:-)

Anonym skriver:

Nåmen jeg købte en billig selepude i t-Hansen med ryglæn som foreslået. I baby sam sagde de at barnet aaaaædrig i livet måtte sidde foran i den alder og der slet ikke findes selepuder med ryglæn??  Men jeg vover pelsen og vi har netop prøvekørt den med stor succes. Tak for tips!

De forhandler dem da selv? 

Sjovt - at de så siger de ikke findes

Anmeld Citér

5. februar 2023

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

De forhandler dem da selv? 

Sjovt - at de så siger de ikke findes

Det var en 17 årig vejledere der nok havde fulgt lederens anvisning  men nu er mit største problem så at jeg har en konge på forsædet der kommenterer på alle røde lys og skilte og aldrig kommer til at sidde bagi nogensinde igen, for det er da en fest og sidde der og styre trafikken.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.