Drikker 6 Flasker MME om natten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2023

qwerty91

Åh det er så hårdt! Nu fuldammede jeg godt nok min datter på det tidspunkt, men vi oplevede et helt sindssygt appetitspring mellem 3 og 4 måneder hvor hun også skulle ammes hver 1,5 time natten igennem. Mener det var i forbindelse med det fjerde tigerspring også, det var helt gak. Kender flere også i min mødregruppe der oplevede det samme, både med flaskebørn og ammebørn, så jeg tænker faktisk det er helt normalt og mere er relateret til alder end til flasken.

Hos os gik det langsomt over da vi startede overgangskost omkring 4 mdr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2023

Lje

LEEV skriver:

Min datter på 3,5 mdr er gået permanent over på flaske for 14 dage siden ca.

Nu vågner hun stort set hver time til 1,5 og vil have mælk, nogle gange sipper hun, men andre gange slupre hun 125 ml i sig.

hun sover derfor utrolig dårligt og hvis hun vågner helt op skal hun svøbes og hoppes med på en bold…

det skal lige siges hun er i et tigerspring!

hjælp er ved at rive håret af mig selv!

Jeg har haft to flaskebørn og jeg synes ikke, det lyder genkendeligt. Det bliver jo absurde mængder mad, når baby også spiser om dagen? Jeg tænker mere, I har ramt et dårligt mønster hvor baby overspiser/får ondt i maven/indikerer mere mad for at løse det/repeat. Anbefalingen er vidst på 6-7 flasker i døgnet, når de har den alder. 

Uhensigtsmæssigt for jer og baby. Meget svært for jer at være i. 

Jeg ville forsøge mig med en noget bedre rytme hvor du tænker i tretimers intervaller om dagen og lidt længere om natten. Jeg tror, løsningen er i en bedre fordeling af mad. Så altså længere tid mellem måltiderne. Og så trøste med en sut i stedet for mad. Putte stille og roligt om natten - uden at hoppe rundt.

Når jeg har haft brug for at regulere døgnet (og selv været ødelagt af træthed), har jeg meget nøjagtigt skrevet søvn og mad ned. For at få et overblik. Så var der tydeligt hvor på døgnet, jeg skulle gøre noget andet. 

Og du skal sikre dig, at baby får nok at spise til et måltid. Der skal være en slat mælk tilbage i flasken.  

Håber det bedste

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.