Jeg har besluttet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.432 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

oo

at jeg ikke gider være hys i denne min sidste IUI behandling. nu har jeg gjort ALTING korrekt siden vi startede igen i april, og jeg har det som om behandlingen og barnløsheden holder mig som gidsel. jeg tør ikke gå en tur i skoven, jeg tør ikke løfte tunge ting, jeg tør ikke spise chokolade eller drikke cola og jeg tør ikke sove på andet end ryggen. det er nok at jeg i forvejen ikke heeelt kan mærke mig selv fordi jeg er så stopfyldt af hormoner, og at jeg overhovedet ikke kan have et sexliv med Søren, fordi min krop ikke føles som min, at jeg hyler det ene øjeblik og griner hysterisk det næste.

NU GIDER JEG FANDME IKKE MERE!

jeg blev gravid i december og der var den eneste forholdsregel jeg tog ikke at drikke alkohol. og det er den eneste forholdsregel jeg vil tage i næste måned. og hvis det ikke lykkedes, så er det brandærgeligt. men jeg gider ikke gå rundt og give mig selv skylden for det! og så vil jeg nyde min jul og min januar - og græde lidt over alt det der skete for et år siden - og så skal jeg nok blive hys og tage det hele alvorligt igen når jeg starter i IVF.

ja...nu skriver jeg det her, for hvis jeg får optræk til tilbagefald, så har I hermed min tilladelse til at stikke mig en lussing

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

N&J

God ide.. tror man kan gøre rigtig meget, men det vigtigste er vel at man føler sig som sig selv og at man gør det der er bedst for en.. diverse undersøgelser kan komme med nok så mange procenter, men hvad nu hvis du netop er en del af den procentdel hvor alle de tiltag faktisk ikke forhindre en graviditet.. så jeg siger SKÅL om et mdr, så er jeg forhåbentlig også klar til at nyde min første dejlige speciel øl i meget lang tid... yeah.... Håber du får en fantastisk jul med både de rigtige gode ting og selvfølgelig mindes uden at det overvælder.. lad os nu se hvad det nye år bringer.. 

jeg tipper på en masse glæde, gode oplevelser og børn i spandevis.. og så en mand til mig.. så er det helt perfekt

Anmeld

1. november 2009

mariamiss6

Det synes jeg lyder som en skide god idé.... Du skal jo kunne være glad og nyde livet.... Måske kan din krop og dit humør slet ikke finde ud af at du ikke bare gør som du har lyst til....

Så kan du sgu altid blive påpasselig igen, når du ER gravid... det giver dig 9 gode måneder til at slippe af med alt det du propper dig med under øvelserne 

Krydsede fingre, og kærlige hilsener fra Maria, der også kun har afholdt sig fra alkohol undergraviditeterne....

Det gælder om at være glad og have det godt, så man kan grine lige efter befrugtningen, det har en klog dame nemlig engang skrevet var et godt middel til at blive gravid 

Anmeld

1. november 2009

dorthemus

Det er sgu´nok lige dét der skal til

Anmeld

1. november 2009

Ansemusen

Det synes jeg lyder som en rigtig fornuftig beslutning Trine  Jeg tror også at kroppen kan blive virkelig stresset af alle de forholdsregler man tager! Jeg gjorde det selv, også ting som var skrøner. Men bliver jo lidt bims af det! Og mangre af tingene er der jo slet ikke hold i. Så jeg tror din krop og dit sind har rigtig godt af en lille pause fra det hele!

Nyd det

Anmeld

1. november 2009

Betina88

Ja , go' ide .. Så ha' du tid til Søren.

Anmeld

1. november 2009

oo

mariamiss6 skriver:

Det gælder om at være glad og have det godt, så man kan grine lige efter befrugtningen, det har en klog dame nemlig engang skrevet var et godt middel til at blive gravid 

du har ret, det var der da engang en klog kvinde der skrev tak fordi du minder mig om det

Anmeld

1. november 2009

oo

Ansemusen skriver:

Det synes jeg lyder som en rigtig fornuftig beslutning Trine  Jeg tror også at kroppen kan blive virkelig stresset af alle de forholdsregler man tager! Jeg gjorde det selv, også ting som var skrøner. Men bliver jo lidt bims af det! Og mangre af tingene er der jo slet ikke hold i. Så jeg tror din krop og dit sind har rigtig godt af en lille pause fra det hele!

Nyd det

ja, det er spøjst, for tit siger jeg nej til at have sex under behandling, fordi jeg ved det ikke er rart for mig, og "vi vil jo ikke have et barn der er avlet i dårlig sex" osv osv, og så glemmer man, at man faktisk går rundt og ikke er særlig glad, men faktisk rigtig rådden fordi man har stillet alle de her regler op for en selv, så man helt glemmer hvem man er og hvad man kan lide!

Anmeld

1. november 2009

Sasja77

Hej med dig,

Det er så dejligt at høre at du har valgt kort sagt at "Skide det hele et stykke"!!!!

Da jeg ikke kender nogen sååå godt herinde endnu ser jeg mig meget påpasselige med hvad jeg skriver men sidst da jeg skrev til dig havde jeg en sådan lyst til at fortælle hvordan vi har fået 7 års barnløshed til at gå.  Vi er jo meget forskellige allesammen og osse med hvordan vi tackler det her MEN....vi valgte ganske enkelt at livet skulle leves og efter VORES regler! Vi festede, rejste, hyggede græd og grinte sammen. Vi vidste at der var ikke så meget især jeg kunne gøre anerledes. Så for os handlede det om at vi ikke måtte glemme at vi først og fremmest var/er kærester og ægtefolk og det var vigtig at det kom i første række for det er ikke alverden du har tilbage af hverken dig selv, din mand eller dit liv hvis i glemte det hele på vejen mod projekt baby! Og hånden på hjertet, hvor mange har lyst at blive tvunget til et liv alene med baby fremfor evt. selv at vælge det?

Jeg synes det er dejligt at du har valgt at nyde julen, dig selv og din mand! Det er sundt og jeg er sikker på at det vil gøre dig rigtig godt

Må jeg foreslå dig en bog hvis du kan lide at læse?! Den hedder "projekt baby" og er skrevet af Sinead Moriarty. Den er autentisk, rørende og ret sjov at læse.

Jeg håber virkelig at det lykkedes for Jer!!

Mange tanker og kram 

Sasja

Anmeld

1. november 2009

BinaMor

jeg blev gravid sidst (af hvad jeg kan regne ud) efter 10 bajer og en joint

nu lever jeg sundt, økologisk og uden kemekalier og så bliver jeg ikke gravid

jeg tror det hele handler om at slappe af og nyde livet.. selvom det er røv svært at lade være med at tænke baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.