Den mentale prøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2023

Anonym

Det er kun to uger siden, selvfølgelig sidder du fast! Og det er helt okay.

Jeg har selv mistet i uge 23 og det er bare hårdt men langsomt bliver det bedre og så bliver det pludseligt svært igen. Sorg er ikke linær men går op og ned. Men snak endelig om dine tvillinger og din sorg og bliv ved med det så meget du har brug for det. 

Sandie west er god at følge på instagram, hun deler mange af sine tanker og erfaringer om sin sorg og hun har også lavet en podcast som du med fordel kan bede dine pårørende lytte til, hvis de har svært ved at sætte sig ind i din sorg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er kun to uger siden, selvfølgelig sidder du fast! Og det er helt okay.

Jeg har selv mistet i uge 23 og det er bare hårdt men langsomt bliver det bedre og så bliver det pludseligt svært igen. Sorg er ikke linær men går op og ned. Men snak endelig om dine tvillinger og din sorg og bliv ved med det så meget du har brug for det. 

Sandie west er god at følge på instagram, hun deler mange af sine tanker og erfaringer om sin sorg og hun har også lavet en podcast som du med fordel kan bede dine pårørende lytte til, hvis de har svært ved at sætte sig ind i din sorg

Må lige ind og finde hende.. tak..

Ja sorg er forskelligt.. føler mig bare forkert, pga jeg stadig er meget påvirket og ikk er tilbage på job endnu

Anmeld Citér

6. februar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ja sorg er forskelligt.. føler mig bare forkert, pga jeg stadig er meget påvirket og ikk er tilbage på job endnu

Du er godt nok også hård ved dig selv med de forventninger, søde du. Sorg er jo desværre ikke noget man kan “brage igennem” med fuld fart, selvom det kan være næsten klaustrofobisk og man bare har brug for at “komme ud og væk” fra det. Man kan heller ikke sammenligne med andre, eller hvad andre synes og mener. Selvfølgelig “sidder du fast”, det er er massivt traume som lige er sket - i øvrigt er din krop i fuld sving med at komme sig efter en fødsels, dine hormoner hamrer rundt, dine følelser er splittet i tusinde dele. Måske skal du smide de tests væk en uges tid eller tre. Fint nok lige at tjekke hvornår HCG er ude, hvis man gerne vil vide det, men du behøver ikke at lide på daglig basis. Og så skal du måske trække stikket fra job en måneds tid af gangen, eller lave aftaler om at du selv kan styre hvornår og hvor meget du eventuelt måtte orke at komme tilbage. Eventuelt med særlige skånsomme opgaver, eventuelt hjemmefra, hvad der nu er muligt. Dagene og tiden arbejder for dig, selvom det ikke føles sådan. Giv tid

Anmeld Citér

6. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg var i en lidt anden situation da jeg var berettiget til 6 måneders sorgorlov, da min datter blev født de par uger senere end dine tvillinger, men du skal ikke have det dårligt over ikke at være tilbage på arbejde endnu! Du har været igennem en fødsel og mistet to børn. Giv dig selv tid og ro til at sørge over dem. Det gør intet godt at forcere det, det kan derimod give bagslag.

Jeg brugte ikke alle 6 måneders sorgorlov, men i min sorggruppe var der andre, som heller ikke var berettiget til sorgorlov, som endte med at være deltidssygemeldt i et år. Sorg er individuelt - du må lytte til dig selv 

Stort kram herfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.