Dårlig nf :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.529 visninger
10 svar
11 synes godt om
30. januar 2023

Fryd10

Efter 20 minutters scanning, hvor jordemoderen begejstret målte nakkefold 2,3, fandt næseben, nyrer, hænder, fødder, målte hjertelyd… Fik vi det nedslående resultat: 1:20. Højrisiko. 
Årsagen skal findes i min alder, 37, samt forhøjet beta hcg. 
Vi forsøger at finde ud af hvilken vej vi skal gå nu. Forsøger at overbevise os selv om at det ikke er slut. At det kommer til at gå fint… Men føj en mavepuster

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2023

Dream

Fryd10 skriver:

Efter 20 minutters scanning, hvor jordemoderen begejstret målte nakkefold 2,3, fandt næseben, nyrer, hænder, fødder, målte hjertelyd… Fik vi det nedslående resultat: 1:20. Højrisiko. 
Vi forsøger at finde ud af hvilken vej vi skal gå nu. Forsøger at overbevise os selv om at det ikke er slut. At det kommer til at gå fint… Men føj en mavepuster

Kunne ikke gå videre uden at sende et virtuelt kram.krydser fingre for at det ender godt

Anmeld Citér

30. januar 2023

Carina:-)

Det kan sagtens gå fint .

Fik du ikke taget en nipttest?

Jeg har et familiemedlem der fik 1:18 .

Hun var 18 år - så det var blodprøver der var dårlige. 

Hun fik en sund og rask dreng. 

Anmeld Citér

30. januar 2023

Fryd10

Carina:-) skriver:

Det kan sagtens gå fint .

Fik du ikke taget en nipttest?

Jeg har et familiemedlem der fik 1:18 .

Hun var 18 år - så det var blodprøver der var dårlige. 

Hun fik en sund og rask dreng. 

Tak for dit svar, det er så dejligt at læse om dem hvor det er gået godt… Vi blev sendt hjem med en folder og bliver i morgen ringet op af en læge. Vi har dog besluttet NIPT testen, og så må vi virkelig krydse for et godt resultat… 

Anmeld Citér

30. januar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Hvilken usigelig trist besked at få. MEN håbet er ikke ude. 

Og i med de bruger alder i beregningen, der jo alt andet lige blot er en statistisk beregning så kunne du have "scoret" bedre, hvis du var 30 eller 25. Men det er jo altså blot statistik.

Anmeld Citér

30. januar 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Kunne ikke gå fra din tråd uden en

håber alt viser sig at være godt. 

Anmeld Citér

30. januar 2023

Kastanje

Prøv at flytte dig fra det følelsesmæssige til det logiske og praktiske domæne… hvad skal der praktisk ske hvornår osv?  Helt objektivt og rationelt: når der er 1:20 der er syge er der 19/20 der er raske. Det er 19 gange flere raske børn. Det er altså stadigvæk en meget lille risiko for et barn der fejler noget. Det er sjovt som en så lille risiko mange gange opleves som “så … nu er alt slut med dette barn”. Følelserne tager over .. og forståelig nok. Men hvis du kan så flyt fokus - langt de fleste i din situation får et raskt barn. 
Held og lykke

Anmeld Citér

30. januar 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Øv øv - men husk stadig - hvis der ligger 20 babyer foran dig, er det kun én ud af dem som har en fejl. Det er stadig en okay lille risiko. Jeg forstår sagtens din bekymring! Virkelig. En solstråle-histore er en bekendt som fik tallet 1:4 og de har den dejligste dreng idag! Jeg krydser alt jeg har for dig - kæmpe kram i din retning

Anmeld Citér

30. januar 2023

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Fryd10 skriver:

Få en moderkagebiopsi så I kan får klar besked ift. genfejl og så tage det et skridt ad gangen og prøv at tænke positive tanker selvom det er svært. 

Vi har prøvet at få dårlige tal 3 ud af 4 gange. 1:7 hvor der var en kromosomfejl, 1:2 hvor alt var fint samt 1:12 hvor alt var fint.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

31. januar 2023

Fryd10

Chrizta skriver:

Få en moderkagebiopsi så I kan får klar besked ift. genfejl og så tage det et skridt ad gangen og prøv at tænke positive tanker selvom det er svært. 

Vi har prøvet at få dårlige tal 3 ud af 4 gange. 1:7 hvor der var en kromosomfejl, 1:2 hvor alt var fint samt 1:12 hvor alt var fint.

Hvad skyldtes jeres lave tal, ved du det?

Vi kan ikke finde ud af om vi skal vælge biopsi eller NIPT test.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.