Madbugdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2023

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Vi er to voksne og to sønner på 10 + 15 år. Vi køber meget ØKO og prioriterer kvalitet som brød fra bageren, lækkert kød osv. på indkøb dvs. mad og husholdning samt måltidskasser fra Hello Fresh 1-2 gange om måneden bruger vi ca. 7.000-8.000. Jeg synes det er helt vildt som ting er steget. Restaurantbesøg kommer udover. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2023

Carina:-)

2 v . 4 b på 17 , 14 , 10 og 7 år.

Og så har vi 3  voksne børn der spiser her mindst 2  x pr måned med deres kærester. 

Vi kan godt lide kvalitet - og elsker kød.

Så vi bruger mindst 15.000 pr måned. 

Take away og restauranter kommer udover . 

Anmeld Citér

29. januar 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi er fem - to voksne tre børn på 5, 9 og 14. Vi bruger omkring 6-7000. Her er der så også indlagt take-away måske to gange.

Anmeld Citér

29. januar 2023

Anonym

Vi er 1 voksen og 1 barn. Bruger omkring 6000 om måneden. Men det er på både mad, legetøj, tøj osv. har ikk noget direkte mad budget 

Anmeld Citér

29. januar 2023

B&J

2 voksen

1 barn/teen 13år

1 på 11mdr

Vi bruger 4500kr 

Anmeld Citér

29. januar 2023

Anonym

Vi er mor, far, 1.5 årig, 10 årig, 12 årig og 14 årig. 

Vi handler hver dag, og laver forholdsvis lækker og sund mad. Næsten altid kød og altid godt med grøntsager. Vi sparer ikke, men får også brugt næsten hele budgettet når måneden er omme, så man kunne med fordel tænke anderledes.

Vi handler vel for +12.000 eller mere, men det skal der også skrues ned for, det er alt for meget. . Vi har heldigvis nogle dårlige vaner, vi kan skrue på, og så påtænker jeg at få spist lidt rugbrød engang imellem- tja, hvorfor ikke? Og forsøge at lave mad til to dage og evt. blive bedre til at tømme køleskabet. Idag var der kun 500 g. oksekød i butikken, vi skal normalt have +800 g, så jeg smed 6 løg i, finthakket hvidkål, gulerødder og røde linser. Det var til spaghetti kødsovs. Der gik fra at være for lidt mad til at være rester! Bum. Sparret penge og god samvittighed

Sorry min lange smøre, men emnet er netop oppe og vende herhjemme, særligt nu hvor yngstemedlemmet koster knap 4000 i daginstitution hver dag

Anmeld Citér

29. januar 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Vi bruger for mange penge…. Men for pokker det er svært i de her tider og i en travl hverdag. Vi spiser stort set ikke ude og får aldrig take away da vi bor laangt ude på landet. Vi har tilgengæld nogle lækre gård- og specialbutikker tæt på og der bliver brugt penge. Jeg tror vi bruger omkring 8000 kr. og vi er 2 voksne og 2 børn. 

Anmeld Citér

30. januar 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
L1232 skriver:

Hejsa

Vi er en familie på 3 (2 voksne og 1 barn) og jeg vil gerne høre hvad i bruger på jeres mad og husholdning inkl. bleer.

Vi bruger 5500kr. Vi lever tilgengæld også luksus. (tror jeg)

Vi lever for ca. 4000-4500 kr inkl. bleer og benzin til bilen...

vi er 2 voksne og 3 børn...

vi har ikke mere efter overførsel til budgetkontoen... så det skal bare række..

det gør det ved hjælp af datovarer og tilbudsvarer og så rigtig mange desværre nej til ungerne når de efterspørger slik eller legetøj...

Anmeld Citér

6. februar 2023

JC2014

Profilbillede for JC2014

Vi er to voksne og 3 børn på henholdsvis 6 (snart syv), 4 (snart 5) og halvandet år. Vi sætter 800 kr. af om ugen til husholdning (mad, bleer, rengøring, vitaminer, osv.). Det samlede beløb ændre sig altså alt efter om det er en måned med ''fire eller fem'' uger (jeg handler ind hver søndag, så det passer med at der ca. hver tredje måned er 5 søndage). Vi køber meget på tilbud og på dato, og så bruger vi vores fryser rigtig meget. Derudover planlægger vi rigtig meget, og laver næsten alt fra bunden af, samt har skåret meget ned på vores kødforbrug. Vi lever nu temmelig godt synes vi selv.

Anmeld Citér

6. februar 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy
Anonym skriver:

Vi er mor, far, 1.5 årig, 10 årig, 12 årig og 14 årig. 

Vi handler hver dag, og laver forholdsvis lækker og sund mad. Næsten altid kød og altid godt med grøntsager. Vi sparer ikke, men får også brugt næsten hele budgettet når måneden er omme, så man kunne med fordel tænke anderledes.

Vi handler vel for +12.000 eller mere, men det skal der også skrues ned for, det er alt for meget. . Vi har heldigvis nogle dårlige vaner, vi kan skrue på, og så påtænker jeg at få spist lidt rugbrød engang imellem- tja, hvorfor ikke? Og forsøge at lave mad til to dage og evt. blive bedre til at tømme køleskabet. Idag var der kun 500 g. oksekød i butikken, vi skal normalt have +800 g, så jeg smed 6 løg i, finthakket hvidkål, gulerødder og røde linser. Det var til spaghetti kødsovs. Der gik fra at være for lidt mad til at være rester! Bum. Sparret penge og god samvittighed

Sorry min lange smøre, men emnet er netop oppe og vende herhjemme, særligt nu hvor yngstemedlemmet koster knap 4000 i daginstitution hver dag

Forhåbentlig er de 4.000kr. for institution kun hver måned  

Men det er da mange penge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.