Madbugdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Vi er 1 voksen og 2 børn på 3 og 8 år. Jeg bruger ca 2000 kr om måneden på mad og husholdning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

6000 mrd 2 voksne 1 barn. På madkortet betales også takeaway, diverse personlig pleje og rengørings- og husholdningsartikler. Børnepenge kommer også på madkortet. 

Anmeld Citér

28. januar 2023

Panther

Profilbillede for Panther

1 voksen og 2 børn 7/7.. ca 10.000 om måneden inkl restaurantbesøg ville jeg tro. Men jeg prioriterer også kvalitet og lokale råvarer/butikker, og jeg har ikke tid til at tilbudshandle.

Anmeld Citér

28. januar 2023

Filippa2018

Vi er 2 voksne og 1 barn på 4 år. Vi bruger på mad, rengøring, personlig pleje, vitaminer, snacks, bager, toiletpapir mm. mindst 8000kr pr. måned, uden take away. Jeg køber tit på tilbud, men vi handler alligevel god kvalitet, økologisk, specialvarer, Irma, Bilka osv. Til tider har vi også Hello Fresh måltidskasser.

Det er livskvalitet for os at kunne købe hvad vi har lyst til og hvad der lækkert/god kvalitet. Men det kunne gøres billigere hvis vi ikke havde behov for økologi og kvalitet.

Anmeld Citér

28. januar 2023

L1232

Profilbillede for L1232
Filippa2018 skriver:

Vi er 2 voksne og 1 barn på 4 år. Vi bruger på mad, rengøring, personlig pleje, vitaminer, snacks, bager, toiletpapir mm. mindst 8000kr pr. måned, uden take away. Jeg køber tit på tilbud, men vi handler alligevel god kvalitet, økologisk, specialvarer, Irma, Bilka osv. Til tider har vi også Hello Fresh måltidskasser.

Det er livskvalitet for os at kunne købe hvad vi har lyst til og hvad der lækkert/god kvalitet. Men det kunne gøres billigere hvis vi ikke havde behov for økologi og kvalitet.

Jeg har egenligt skrevet tråden fordi min mand og jeg talte om vores økonomi. Vi troede det var meget vi brugte, men da hi kiggede var det apotek(som du siger vitaminer), bageren om søndagen og mange flere ting der hørte under det bugdet.

Anmeld Citér

28. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det kommer helt an på, hvad vores indtægter er i perioden. Hvis den ene af os fravælger arbejde i en periode, og vi dermed tjener mindre, kan vi leve for under 3000 kr. for voksne og to børn under 6 år. Vi spiser rigtig meget frugt og grønt og dermed er der ikke store udgifter til kød, men dog til fisk. Jeg kan også godt lide at bage selv og vi prøver at spise det som er i sæson. Hvis vi begge arbejder og tjener godt, ligger budgettet nok nærmere 6000-7000 kr. og inkluderer også ofte at vi spiser ude, får lækre måltidskasser leverer, osv. 

Anmeld Citér

28. januar 2023

Filippa2018

L1232 skriver:

Jeg har egenligt skrevet tråden fordi min mand og jeg talte om vores økonomi. Vi troede det var meget vi brugte, men da hi kiggede var det apotek(som du siger vitaminer), bageren om søndagen og mange flere ting der hørte under det bugdet.

Jeg arbejder i banken og kigger også derfor tit på vores forbrug. Vi taler meget om hvad vi synes der giver værdi at bruge penge på og selvfølgelig også om man ikke køber til overpris. Men i stedet for det klassiske liv med hus og biler, har vi en 3 vær ejerlejlighed i København, ingen dyr eller biler.

Så vi har valgt nogle andre ting fra, men i stedet luksushverdagen, privatinstitution og jeg arbejder ikke fuld tid.

Men derfor kan det stadig være godt at holde fokus på madbudget og daglig forbrug, der kan være flere penge at hente. Man skal bare huske at holde fokus på egne prioriteter og økonomi, selvom andre bruger flere/færre penge på mad

Anmeld Citér

28. januar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi er to voksne og tre børn på 7,3 og 0 år.  Vi sætter 5000 ind på madkonto hver måned. De fleste måneder holder det, men det er blevet sværere med stigende priser og en ny, så vi supplerer ofte lidt sidst på måneden. Vi køber hovedsageligt økologisk, men ikke meget kød og mange grøntsager. Vi sørger for at bruge alle rester og laver det meste fra bunden og bager det meste brød selv

Anmeld Citér

28. januar 2023

Anonym

2 voksne og 2 børn på 9 og 13 år - 5500 kr. pr. måned og ofte er der overskud.

Anmeld Citér

28. januar 2023

Anonym

To voksne og to børn på 4+6+baby

5000 kr pr måned på mad og husholdning. Apotek og medicin kører på eget budget, da vi har en del udgifter der. Baby ammes fuldt og bleer er moderne og vaskbare. Det vi bruger ekstra på vask af bleer svarer til hvad vi har sparet på at skifte køleskabet ud med en energivenlig model, så baby koster ikke noget endnu.

Budgettet holder og ofte har vi råd til en eller to gange takeout i de 5000kr. Men det har krævet at vi laver madplan og kun handler en gang om ugen. Før krigen handlede vi fra dag til dag og der lå vores ugift omkring 6-8000 og en gang imellem helt oppe på 10000 pr måned. Men der kunne vi også finde på at få takeout/gå ud at spise flere gange om ugen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.