Pseudotvillinger - autostole og andet udstyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.581 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2023

Anonym trådstarter

Vi har for nyligt fundet ud af at vi venter barn nr 2 - jeg er kun 9-10 uger henne så meget kan jo også nå at gå galt, men lige nu er vi glade og er allerede begyndt at spekulere lidt i udstyr osv. Vores datter vil ved termin være 15 mdr. gammel.

Min mand er meget høj og det er umuligt at have en autostol på sædet bag føresædet i bilen hvis det er ham der kører. Derfor står vores autostol bag passagersædet. Men når der kommer en lille ny, skal vi jo have en stol mere som jo så skal stå på forsædet - eller skal vi have en større bil? Hvad har I andre med høje mænd gjort?

Og så er jeg allerede ved at tænke på hvad man gør med barnevogn/klapvogn - vi har pt begge dele og vores datter sover formentlig stadig lur i barnevognen når lille kommer. Skal vi have en ekstra barnevogn? Skal vi have en tvillinger/søskendevogn? 

Meget andet grej har vi jo allerede - men lige det med autostol og vogne tænker vi noget over. 

Jer med flere børn der er født tæt - hvad har I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2023

Anonym

Vi havde bare dårlig side komfort. 

Sjældent vi kørte langt. Hvis der skete byttede vi plads. 

Anmeld Citér

28. januar 2023

Anonym

Jeg havde helt klart investeret i en søskendevogn. 

Og med hensyn til autostol så tænker jeg, at der  er 2 valgmuligheder:

1) du kører bilen når din mand skal med 

2) en ny bil

Vi er i gang med projekt baby nr. 2, og vi skal have en søskendevogn, hvis jeg bliver gravid indenfor 1 år. 

Anmeld Citér

28. januar 2023

:)..

Hvis airbaggen er slået fra kan der stå en stol foran. 
- skriv endelig hvis du vil vide mere. Har en på 4 og en på 5  

Anmeld Citér

28. januar 2023

Mor2.0

Jeg havde bare en tvillingeklapvogn,  hvor den mindste lå i lift i den ene side. Det var bedre for min pengepung. Så havde jeg en barnevogn til klapvogn og en kombivogn, hvis man ikke havde begge med ude samtidig.  ... det er så 13 år siden ����

Anmeld Citér

28. januar 2023

Kastanje

Anonym skriver:

Vi har for nyligt fundet ud af at vi venter barn nr 2 - jeg er kun 9-10 uger henne så meget kan jo også nå at gå galt, men lige nu er vi glade og er allerede begyndt at spekulere lidt i udstyr osv. Vores datter vil ved termin være 15 mdr. gammel.

Min mand er meget høj og det er umuligt at have en autostol på sædet bag føresædet i bilen hvis det er ham der kører. Derfor står vores autostol bag passagersædet. Men når der kommer en lille ny, skal vi jo have en stol mere som jo så skal stå på forsædet - eller skal vi have en større bil? Hvad har I andre med høje mænd gjort?

Og så er jeg allerede ved at tænke på hvad man gør med barnevogn/klapvogn - vi har pt begge dele og vores datter sover formentlig stadig lur i barnevognen når lille kommer. Skal vi have en ekstra barnevogn? Skal vi have en tvillinger/søskendevogn? 

Meget andet grej har vi jo allerede - men lige det med autostol og vogne tænker vi noget over. 

Hvis der vitterlig ikke kan være en autostol bag ham, så ville jeg investere i en større bil - stationscar med plads til sæder og vogne.

Anmeld Citér

28. januar 2023

Kastanje

Anonym skriver:

Jeg havde helt klart investeret i en søskendevogn. 

Og med hensyn til autostol så tænker jeg, at der  er 2 valgmuligheder:

1) du kører bilen når din mand skal med 

2) en ny bil

Vi er i gang med projekt baby nr. 2, og vi skal have en søskendevogn, hvis jeg bliver gravid indenfor 1 år. 

Men han kan jo ikke have et barn bag sig. Så hvis de er 4 afsted er der ikke en siddemulighed med autostole der fungerer. At bytte plads gør jo ingen forskel?

Anmeld Citér

28. januar 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Med en høj far får du sikkert også hurtigt høje børn. Så skal I alligevel have en bil med mere benplads på bagsædet på et tidpunkt . 

Jeg haft to barnevogne i Bagage rummet på en Ford Mondeo. Og der er rigeligt med plads på bagsæderne i den model. 

Anmeld Citér

28. januar 2023

RB90

Vi venter barn nr 3 til maj. Så vi får 2 autostole. Vi har lige købt en større bil, da der også var trængt når der var autostol bag ved. Har købt en brugt tvillingevogn hvor der kan være lift i  vores mellemste er 19 måneder når baby kommer  men vi skal helt klart også have en ekstra barnevogn på et tidspunkt

Anmeld Citér

29. januar 2023

Anonym trådstarter

:).. skriver:

Hvis airbaggen er slået fra kan der stå en stol foran. 
- skriv endelig hvis du vil vide mere. Har en på 4 og en på 5  

Ja tror også det er den eneste løsning for os hvis ikke vi skal skifte bilen ud. Og det kan da også være det ender der.

Hvad har du gjort med barnevogn(e)?

Vi har barnevognen som jeg forestiller mig vores datter stadig sover lur i når hun er 15 mdr. - så skal vi have en barnevogn mere til baby jo?
Men hvis vi skal på tur med begge virker det mere praktisk med en tvillingeklapvogn eller søskendevogn, og det bliver squ også mange vogne til sidst. Forvirringen her er total

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.