Jeg ammer og taber mig ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2023

Anonym

Jeg tabte lyn hurtigt efter kejsersnit de ekstra kilo med min første, som mere eller mindre var MME barn fra hun blev født - blot for st tage det hele plus det løse på igen. Nummer 2 fik MME/udpumpet mælk de første ca. 3 mdr. og derefter ren MME og med hende er det mere eller mindre lykkedes mig at holde vægten på før graviditet (hun er 7 mdr.), men jeg husker det som om at det gik lidt langsommere med at smide graviditetskiloerne (måske fordi jeg pumpede ud i starten?)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2023

Anonym trådstarter

Måskemor skriver:

For mig kom det næsten samtidig at jeg fik menstruation, begyndte at fælde meget og tabte mig.. så tænker der er sket noget med hormonsammensætningen. Sikkert bare pga. tidrn

Jeg har haft mens tilbage i mange måneder og er endelig stoppet med at tabe mit hår. Så det er nok desværre ikke svaret her

Anmeld Citér

23. januar 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Øhmm, undskyld, man skal aldrig kommentere på en kvindes alder,  men alder har også en sammenhæng ift hvor hurtigt og nemt man taber sig.

Sandt men der var alligvel kun halvandet år mellem de to ældste men det kan sagtens være en faktor!

Anmeld Citér

23. januar 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg tabte mig hurtigere, da jeg fik nr. 1 (som var flaskebarn), men jeg tabte mig meget langsomt med nr. 2 (som jeg ammede). Men jeg tror på, at man har større overskud ved første barn i forhold til når man får nummer 2 osv.

Anmeld Citér

23. januar 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg oplever præcis det samme som dig, nr 1 flaskevand og nr 2 ammebarn. Jeg oplever at de sidste 4-5 kilo sidder fast. Og som andre beskriver så tror jeg det er biologisk, altså at kroppen holder fast så der er føde nok til baby. Min datter er 7 måneder og jeg ammer ikke lige så meget som før, da hun spiser godt fast føde og i takt med jeg ikke ammer så meget mere er jeg heller ikke så sulten mere. Håber at de sidste kilo ryger når jeg stopper med at amme. 

Anmeld Citér

23. januar 2023

Anonym

Øhmm, undskyld, man skal aldrig kommentere på en kvindes alder,  men alder har også en sammenhæng ift hvor hurtigt og nemt man taber sig.

Jeg var 40 da mit barn blev født og jeg tabte ALT (de 7 kg jeg tog på) i løbet af en uge . Bare for at sige, det ikke er entydigt, at alder "bestemmer", hvor meget man taber og hvor hurtigt. 

Anmeld Citér

24. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg var 40 da mit barn blev født og jeg tabte ALT (de 7 kg jeg tog på) i løbet af en uge . Bare for at sige, det ikke er entydigt, at alder "bestemmer", hvor meget man taber og hvor hurtigt. 

jeg beklager hvis du har tolket mit svar som gældende for alle. Det var ikke min hensigt at støde eller generalisere.  Men nogle kvinder har sværere ved at tabe sig med alderen eller/og oplever at deres fedt sætter sig lidt mere genstridigt nogle steder på kroppen. 

Anmeld Citér

24. januar 2023

Anonym

Minime2018 skriver:

jeg beklager hvis du har tolket mit svar som gældende for alle. Det var ikke min hensigt at støde eller generalisere.  Men nogle kvinder har sværere ved at tabe sig med alderen eller/og oplever at deres fedt sætter sig lidt mere genstridigt nogle steder på kroppen. 

Blev skam hverken stødt eller fornærmet. Derfor også min smiley . Ville bare nævne mine egne erfaringer. 

Anmeld Citér

24. januar 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
Anonym skriver:

Blev skam hverken stødt eller fornærmet. Derfor også min smiley . Ville bare nævne mine egne erfaringer. 

Vil også gerne nævne min erfaring -uden at være stødt  

Jeg tabte uden problemer 18 graviditetskilo, + 2 coronakilo, som 42 årig. 
Han var et ammebarn, der dog fik flaske om aftenen, hvor jeg ikke havde mælk nok. 

Anmeld Citér

24. januar 2023

Anonym trådstarter

Sjæleven skriver:

Vil også gerne nævne min erfaring -uden at være stødt  

Jeg tabte uden problemer 18 graviditetskilo, + 2 coronakilo, som 42 årig. 
Han var et ammebarn, der dog fik flaske om aftenen, hvor jeg ikke havde mælk nok. 

Men nu handler denne her tråd jo om en problemstilling hvor jeg netop ikke taber graviditetskiloene. Og så er det er da meget relevant at en anden nævner alder som mulig årsag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.