Jeg ammer og taber mig ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.506 visninger
20 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2023

Anonym trådstarter

Jeg har tre børn: 1 flaskebarn, 2 ammebørn. Ved den første tabte jeg hurtigt babyvægten, men ved ammebørnene sidder kiloene fast. Jeg tabte selvfølgelig en del vægt i ugerne efter fødslen men ikke siden.

Jeg troede altid amning skulle være så godt til at tabe den ekstra babyvægt...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2023

Tip!

Kig på din kost og hvor aktiv du er i løbet af dagen. 
At tabe sig handler jo om at forbrænde mere end du indtager. Men så længe du ammer og har en baby, er det virkelig så vigtigt hvad der står af tal på din vægt?

Anmeld Citér

22. januar 2023

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Kig på din kost og hvor aktiv du er i løbet af dagen. 
At tabe sig handler jo om at forbrænde mere end du indtager. Men så længe du ammer og har en baby, er det virkelig så vigtigt hvad der står af tal på din vægt?

Nej?

Jeg undrede mig bare, også fordi jeg som sagt tabte vægten hurtigt efter den første fødsel.

Anmeld Citér

22. januar 2023

Anonym

Jeg synes virkelig amning tærer på overskuddet. Så jeg har heller ikke tabt babykilo mens jeg har ammet mine tre. Har bare været træt og virkelig også meget sulten, og har ligesom ikke haft lyst eller overskud til at spise kalorielet.

Jeg har tænkt det som at min krop har haft brug for ekstra hvile og ekstra næring. Og været lidt misundelig på dem, der har tabt sig en masse mens de ammede .

Når jeg er stoppet med at amme har jeg fået mere energi og overskud til at bevæge mig og haft mindre lyst til kalorietung mad.

Anmeld Citér

22. januar 2023

Måskemor

Hvor længe siden er det du fødte?

jeg ammer min nr. 3 og først nu ryger kiloene uden jeg gør det store - baby er 5 mdr.

Anmeld Citér

22. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes virkelig amning tærer på overskuddet. Så jeg har heller ikke tabt babykilo mens jeg har ammet mine tre. Har bare været træt og virkelig også meget sulten, og har ligesom ikke haft lyst eller overskud til at spise kalorielet.

Jeg har tænkt det som at min krop har haft brug for ekstra hvile og ekstra næring. Og været lidt misundelig på dem, der har tabt sig en masse mens de ammede .

Når jeg er stoppet med at amme har jeg fået mere energi og overskud til at bevæge mig og haft mindre lyst til kalorietung mad.

Jeg sover nærmest ikke og det hjælper nok ikke. Synes jeg spiser ok sundt, men spiser måske mere end jeg plejer  Tak for svar

Anmeld Citér

22. januar 2023

Anonym trådstarter

Måskemor skriver:

Hvor længe siden er det du fødte?

jeg ammer min nr. 3 og først nu ryger kiloene uden jeg gør det store - baby er 5 mdr.

Baby er et halvt år men vi køre BLW, så baby ammer stadig meget. 

Jeg må se, om der sker noget snart

Anmeld Citér

22. januar 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg oplevede det samme med begge mine ammebørn. Tabte mig udelukkende efter fødslen og derefter skete der ingenting selvom jeg fuldammede længe. 
MEN i det sekund mit barn tog sin sidste slurk og jeg stoppede med at amme så raslede kiloene af.
Tror simpelthen naturen har lavet nogle af os til at holde på fedtet ( i tilfælde af fx hungersnød, så vores babyer stadig kan få mad og overleve). Det sad overalt fedtet på mig. Arme, ansigt, hals - men 1 måned efter jeg er stoppet med at amme har jeg set helt anderledes ud. 

Anmeld Citér

22. januar 2023

Måskemor

Anonym skriver:

Baby er et halvt år men vi køre BLW, så baby ammer stadig meget. 

Jeg må se, om der sker noget snart

For mig kom det næsten samtidig at jeg fik menstruation, begyndte at fælde meget og tabte mig.. så tænker der er sket noget med hormonsammensætningen. Sikkert bare pga. tidrn

Anmeld Citér

22. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Nej?

Jeg undrede mig bare, også fordi jeg som sagt tabte vægten hurtigt efter den første fødsel.

Øhmm, undskyld, man skal aldrig kommentere på en kvindes alder,  men alder har også en sammenhæng ift hvor hurtigt og nemt man taber sig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.