Kan du komme med lidt mere info hvordan i har det generelt? Og hvordan i er som personer.
For det kan både være den eneste måde han kan finde ud af at koble af på, og så vil han blive irriteret hvis du forsøger at forhindre ham i det.
Vi har også haft vores op og ned ture
Jeg selv laver suduko og spiller også lidt playstation for at kunne få ro i hoved. (Har stille ADHD) og før diagnosen vidste jeg ikke selv hvorfor jeg havde så stort behov for at spille, kun at jeg var dybt irriteret over han stoppede mig hele tiden og mente jeg var egoistisk fordi jeg spillede istedet for at bruge tid på ham.
Og hvor mærkelig det end lyder var vi ved at gå fra hinanden. Jeg røg ned i en dyb depression fordi jeg følte mig som dårlig partner og mor, hver gang jeg satte mig og spillede, men samtidig kunne jeg ikke "lade" op så jeg havde overskuddet til at deltage i samvær med andre.
Snak med ham. Kan du evt deltage i hans spil? Tænker han er mere interesseret i at deltage i dine interesser hvis du er villig til at deltage i hans.
(Jeg er blevet slæbt med til speedway træninger, hørt utallige gange hvordan han har fixet en eller anden bil på arbejdet, og lignende. Der overhoved ikke interesser mig. Og han ved det, men sætter stor pris på jeg lytter, og deler hans begejstring når han har læst et problem der rager mig en disse.
Det blev et lidt langt og rodet svar, men min adhd medicin er også ved at aftage 
Håber du kan bruge mine råd til noget
Anmeld
Citér