PlayStation hver aften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.658 visninger
12 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. januar 2023

Anonym trådstarter

Jeg synes, at min kæreste tilbringer for lidt tid med mig.

Hver aften spiller han PlayStation i timevis, og vi går sjældent i seng samtidig.

Han synes, at jeg er needy. Hvad synes I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej jeg synes ikke du er needy. Har du spurgt ham om hvorfor han har behov for at spille flere timer hver aften? 

Har du bare brokket dig over det generelt eller har du været løsnings orienteret, og foreslået et kompromis - fx 3 hygge aftener i ugen hvor i er sammen. Så har han 4 dage hvor han kan game løs? Fx. 

Anmeld Citér

19. januar 2023

Anonym

Jeg synes, at min kæreste tilbringer for lidt tid med mig.

Hver aften spiller han PlayStation i timevis, og vi går sjældent i seng samtidig.

Han synes, at jeg er needy. Hvad synes I?

Jeg kan ikke rigtig svare på det, da både min kæreste og jeg spiller PlayStation. Vi kan slå sten, saks papir om hvem der skal have lov til at spille. Hvis det er ham der “vinder” og får lov til at spille syr jeg eller strikker eller broderer. 
hvad ville du gerne have at han lavede istedet for at spille? Skulle i da snakke eller se en film eller hvad har du lyst til at lave om aftenen? Det synes jeg er vigtigt at vide for at kunne svare på om du er needy. 

hvis jeg vil have opmærksomhed fra min kæreste og han spiller PlayStation tager jeg al mit tøj af og stiller mig foran ham eller sætter mig overskrævs på ham og spørger ham om jeg eller spillet er mest interessant. Jeg vinder altid og jeg får opmærksomhed.

Anmeld Citér

19. januar 2023

Anonym

Nej det synes jeg ikke, men du kan desværre ikke gøre så meget andet end at ytre din mening om det.

Anmeld Citér

19. januar 2023

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Kan du komme med lidt mere info hvordan i har det generelt? Og hvordan i er som personer.

For det kan både være den eneste måde han kan finde ud af at koble af på, og så vil han blive irriteret hvis du forsøger at forhindre ham i det. 

Vi har også haft vores op og ned ture

Jeg selv laver suduko og spiller også lidt playstation for at kunne få ro i hoved. (Har stille ADHD) og før diagnosen vidste jeg ikke selv hvorfor jeg havde så stort behov for at spille, kun at jeg var dybt irriteret over han stoppede mig hele tiden og mente jeg var egoistisk fordi jeg spillede istedet for at bruge tid på ham. 

Og hvor mærkelig det end lyder var vi ved at gå fra hinanden. Jeg røg ned i en dyb depression fordi jeg følte mig som dårlig partner og mor, hver gang jeg satte mig og spillede, men samtidig kunne jeg ikke "lade" op så jeg havde overskuddet til at deltage i samvær med andre. 

Snak med ham. Kan du evt deltage i hans spil? Tænker han er mere interesseret i at deltage i dine interesser hvis du er villig til at deltage i hans. 

(Jeg er blevet slæbt med til speedway træninger, hørt utallige gange hvordan han har fixet en eller anden bil på arbejdet, og lignende. Der overhoved ikke interesser mig. Og han ved det, men sætter stor pris på jeg lytter, og deler hans begejstring når han har læst et problem der rager mig en disse. 

Det blev et lidt langt og rodet svar, men min adhd medicin er også ved at aftage

Håber du kan bruge mine råd til noget

Anmeld Citér

19. januar 2023

Soonmom

Det er svært at svarer på 

Jeg tænder personligt ikke på gamer og synes det er voldsomt usexede at voksne mennesker sidder og spiller PlayStation hver dag/flere gange i ugen. (Dog kan jeg godt lide det hvis det er socialt aspekt som fx aktive spil man spiller sammen, som fælles underholdning og slet ikke fordi man ikke må koble af til et spil i ny og næ, men kæden hopper af hvis vi snakker flere gange i ugen eller mere)

Men nogen er det jo fint for

Anmeld Citér

19. januar 2023

Cerenia

Dine følelser er reelle og ikke du er ikke ‘needy’ (hader i øvrigt det ord, at have behov for kontakt er ikke needy) 

har du snakket med ham om det?

jeg var sammen med en mand i mange år som spillede computer mange timer hver eneste dag og jeg blev sidst prioritet for ham. Endte med at gå fra ham og fra nu af er gamere rødt flag hos mig ��

Men tænker du skal have en samtale med ham om det. At du føler dig disconnected fra ham og savner at mærke ham og hans nærvær. Hvad kan i gøre ved det?  

Anmeld Citér

19. januar 2023

Anonym

Gaming for mig er helt ok.

If you cant beat them, join them. 

Prøv dog at deltage og være sammen med ham om noget han kan lide. Min kæreste sidder pt. Og spiller, jeg ser tv i stuen. Han hygger sig. Det er ok med mig. Vi spiller sammen nogen gange og andre gange ikke. 

Anmeld Citér

19. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Gaming for mig er helt ok.

If you cant beat them, join them. 

Prøv dog at deltage og være sammen med ham om noget han kan lide. Min kæreste sidder pt. Og spiller, jeg ser tv i stuen. Han hygger sig. Det er ok med mig. Vi spiller sammen nogen gange og andre gange ikke. 

Han spiller med sine venner, og der bliver råbt højt, da det er et krigsspil. Ikke noget for mig.

Anmeld Citér

19. januar 2023

Linlin2022

Jeg har været sammen med min mand i 15 år og vi har Max gået i seng på samme tid 3 gange. Han er udpræget b menneske - jeg er 100% a menneske. Så det er ikke noget jeg synes er mærkeligt

vi spiller også begge to - og aldrig sammen. Men vi er altid sammen om at se eller lave noget sammen om aftenen når ungerne er kommet i seng. Og så spiller han (videre) når jeg er gået i seng. (Uden lyd for soveværelset er ved siden af kontoret og jeg sover meget let&hellip

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.