Bonusdatter for sin vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.248 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2023

Anonym trådstarter

Hej

Min kæreste har 2 piger 

Den ældste på 10 er nem og hører efter, vil gerne hjælpe og alt er godt. 

Den yngste på 8 kræwer meget opmærksomhed.

Da jeg begyndte at bruge tid med den store begyndte hun at åbne op. Hun savnede at hendes far brugte tid med hende. At hun bliv prioriteret og det ikke kun var hvis den lille ikke lige ville. 

Det betyder så nu at den store bliver set. Hun er så glad og lyser op. Mens den lille kan have en fantastisk dag, gå glad i seng (kommer i seng tideligt pga. Behov for søvn) og pludselig bare råbe og skriger og det kan tage flere timer at få hende til at sove

Hun siger selv hun ikke ved hvorfor, der er aldrig noget (kan man tydeligt høre der er) men hun er ikke til st komme igennem med for hverken ham, mig eller moren. Og dagen efter kan hun ikke huske hvorfor. 

Selv hvis hun sætter sig for sig selv med lego eller lignende går det galt. Hun skal have 99% af opmærksomheden fra hun kommer hjem efter sfo til hun sover, nogen dage er det nok jeg skal have hjælp I køkkenet 5 min, mens jeg står med både mad og madpakker 

Det har været såen også før min tid siger han 

Nogen af jer der ved hvordan den store rent faktisk kan føle sig elsket af sin far når han ikke må bruge tid med hende for hendes biologiske søster? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2023

Anonym trådstarter

Det skal så siges, hvis far siger nej, begynder vi at græde og så går det galt allerede der, fordi jeg nogen gange siger han skal sige nej. 

Som fordi nogen i klassen ser fodbold og i de 6 streaming tjenester de har ikke kan se det, så køber vi det bare for hun vil jo se det

Anmeld Citér

18. januar 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Det lyder til at hun er møg forkælet.. Tænker at der må sættes grænser og bedre afstemninger over for pigen. Det er godt nok synd for den ældste.. 10 år er alderen hvor de virkelig har brug anderkendelse og opmærksomhed. 

Hvis et nej udløser gråd, så må hun jo græde lidt. Får hun fortsat sin vilje, bliver det kun værre med tiden. Det er allerede slemt nok, at hendes egen søster ikke kan få plads. 

Vil også sige, at du er godt nok en betænksom og sød papmor. Den ældste er virkelig heldig, at have dig 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym trådstarter

Alonebreak skriver:

Det lyder til at hun er møg forkælet.. Tænker at der må sættes grænser og bedre afstemninger over for pigen. Det er godt nok synd for den ældste.. 10 år er alderen hvor de virkelig har brug anderkendelse og opmærksomhed. 

Hvis et nej udløser gråd, så må hun jo græde lidt. Får hun fortsat sin vilje, bliver det kun værre med tiden. Det er allerede slemt nok, at hendes egen søster ikke kan få plads. 

Vil også sige, at du er godt nok en betænksom og sød papmor. Den ældste er virkelig heldig, at have dig 

Jeg har der rigtig svært ved det og sidder tit med den store når han putter den lille. Hun ytre tir til mig og skriver hvis der er noget, hun er meget mørkeræd og selv om hun ved vi begge kan kontaktes skriver hun lige så ofte til mig som ham. 

Min kærestes mening er anderledes. Ja han vil gerne ændre det med den store. Men hendes mors familie prioritere den store så derfor vil han gøre det omvendt, hvilket jeg har sagt ikke hjælper. 

Samtidig med at jeg hjælper med at putte så de for tid i perioder. Men fordi hun kontakter mig og han er frustreret over jeg nævner ting hun også gerne vil (som hjælpe med mad uden søsteren skal være med, som tilbyder kan være nok til at blive sur) begynder han at køre i jeg tager hans datter fra ham 

Jeg ønsker bare heller ikke at trække mig for hendes skyld, hun skal ikke straffes fordi hendes søster ikke har følt sig elsket nok (kommunens ord) men de mener ikke man skal gøre noget med den store for hun reagere ikke udad 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Anonym

1) du er ikke deres mor, og hr de ikke interesse i at finde ud af om der er et problem (hvis der er problemer) så må du bare se pænt til. 

2) det er en svær alder at få en bonusmor i. At der pludselig kommer en fremmed ind fra højre og har en mening om hvordan man skal være familie kan være virkelig svært. Og tror virkelig du skal træde lidt tilbage. 

3) er du sikker på han er din drømmemand? også ift dit andet opslag om ferie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.