Du skal overhoved ikke forklare dine mor/ forældre noget. Du er nødt til at “gro nosser” i forhold til at kunne give dem modstand. De har ikke krav på den diskussion. Luk emnet “det ønsker jeg egentlig ikke at diskutere - jeg og baby har det fint”.
Vi er enige om, at du ikke har taget på ifht. før graviditetsvægt.. i så fald skal emnet overhoved ikke fylde hos dig ..!!?! Hvor er din mor tarvelig og må være meget overfladisk og kropsfiksering. Jeg får helt billede af en typisk opdragelse/ dynamik af piger, der ender med spiseforstyrrelser i teenagealderen.
Du skal sige fra og så
. Du skal ikke gå i forsvar og forklare - for det har hun slet ikke krav på….. overhoved. Du kan lige så godt øve dig nu.. det næste bliver hendes holdning til amning/ valg af barnevogn/ babys mad osv… osv. Det er ikke hendes barn og hun skal holde sig på egen banehalvdel.
Jeg har en kollega der har stresset siden teenagealderen, fordi moren hele tiden fortæller hvor stor en ulempe man er for en virksomhed, når man som kvinde går på barsel 
. Og hun har hørt på det siden hun var 16 

.
De skal støtte og pakke alt andet forsømmelse væk… jesus altså! Bliver helt harm
Anmeld
Citér