Vægtøgning under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2023

Kir

Jeg synes godt du kan sige til din mor (på en pæn måde) at hun skal stoppe med at kommentere på din vægt. Det lyder som om hun er lidt besat af det. Og når hun kan få dig til at føle dig forkert, så er det ikke en hjælp.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2023

Kastanje

Du skal overhoved ikke forklare dine mor/ forældre noget. Du er nødt til at “gro nosser” i forhold til at kunne give dem modstand. De har ikke krav på den diskussion. Luk emnet “det ønsker jeg egentlig ikke at diskutere - jeg og baby har det fint”.

Vi er enige om, at du ikke har taget på ifht. før graviditetsvægt.. i så fald skal emnet overhoved ikke fylde hos dig ..!!?!  Hvor er din mor tarvelig og må være meget overfladisk og kropsfiksering. Jeg får helt billede af en typisk opdragelse/ dynamik af  piger, der ender med spiseforstyrrelser i teenagealderen. 

Du skal sige fra og så. Du skal ikke gå i forsvar og forklare - for det har hun slet ikke krav på….. overhoved. Du kan lige så godt øve dig nu.. det næste bliver hendes holdning til amning/ valg af barnevogn/ babys mad osv… osv. Det er ikke hendes barn og hun skal holde sig på egen banehalvdel. 
Jeg har en kollega der har stresset siden teenagealderen,  fordi moren hele tiden fortæller hvor stor en ulempe man er for en virksomhed, når man som kvinde går på barsel . Og hun har hørt på det siden hun var 16 .

De skal støtte og pakke alt andet forsømmelse væk… jesus altså! Bliver helt harm

Anmeld Citér

22. januar 2023

Kastanje

Jeg synes godt du kan sige til din mor (på en pæn måde) at hun skal stoppe med at kommentere på din vægt. Det lyder som om hun er lidt besat af det. Og når hun kan få dig til at føle dig forkert, så er det ikke en hjælp.

Hvorfor på en pæn måde - det er da vildt grænseoverskridende og ligegyldigt. Der skal da sættes foden med. Synes det er ude i hampen. 

Anmeld Citér

22. januar 2023

Kir

Kastanje skriver:

Hvorfor på en pæn måde - det er da vildt grænseoverskridende og ligegyldigt. Der skal da sættes foden med. Synes det er ude i hampen. 

Fordi at moren måske ikke ved at det går TS på. Det kunne godt lyde som om hun ikke har sagt til moren at det generer hende. Men jeg er enig i, at hvis moren ikke respekterer det, så må TS blive mere bestemt. 

Anmeld Citér

22. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det er kun begyndelsen. Du kan lige så godt vænne dig til at sige fra. Fra nu af vil det være en lind strøm af meninger, holdninger, “du bør”… derfor skal du både lære at sortere det fra og også kunne sige fra på en ordentlig måde når dine grænser overtrædes. Når man bliver gravid er der nogle mennesker der tror det er en invitation til uforbeholdne meninger og kommentarer. Specielt fra den ældre generation, og så er det godt at kunne sætte foden ned. 

Anmeld Citér

22. januar 2023

Kastanje

Kir skriver:

Fordi at moren måske ikke ved at det går TS på. Det kunne godt lyde som om hun ikke har sagt til moren at det generer hende. Men jeg er enig i, at hvis moren ikke respekterer det, så må TS blive mere bestemt. 

I mine øjne er det fuldstændigt ligegyldigt. Det er meget få der synes om, at man taler om ens vægt… og det burde hun vide. 

Anmeld Citér

23. januar 2023

Kir

Kastanje skriver:

I mine øjne er det fuldstændigt ligegyldigt. Det er meget få der synes om, at man taler om ens vægt… og det burde hun vide. 

Jeg synes generelt at man slet ikke skal kommentere på andre folks kroppe, det er en underlig tendens i vores samfund. Men jeg mener også at mange mennesker (inkl. mig selv) nogen gange gør uhensigtsmæssige ting de ikke er bevidste om. Og jeg synes i de fleste tilfælde at man bør give folk en chance for at indse de gør noget forkert og at ændre det. Nogle gange kommer man langt med venlighed og en positiv tilgang til tingene.

Men uanset hvad, så synes jeg det vigtigste er at TS får fortalt sin mor at hun skal stoppe med kommentarerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.