Jeg er pt. 16 uger gravid, og "normalvægtig."
Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det med vægtøgning, lever nogenlunde som jeg plejer. Jeg har ikke en vægt derhjemme, så derfor er det ikke noget jeg holder øje med.
Jeg tabte to kg under første trimester pga madlede, men har taget dem på igen plus lidt ekstra tror jeg.
Mine forældre og særligt min mor, lader dog til at gå meget op i det. Hun bliver ved med at sige ting som, der er ingen grund til at tage så meget på som folk gør, eller du skal bare være glad for at ikke har taget så meget på endnu. Eller alt hvad du tager på nu, kommer du bare til at slås med senere.
Det er begyndt at gå mig lidt på. Skal høre om det næsten hver gang vi ses. Jeg har prøvet at sige, at det ikke er vigtigt for mig. Kun at baby er sund og rask, og at det ikke er min vægt der betyder noget i sidste ende. Men hun lader slet ikke til at kunne forstå det.
Hun tog kun 6-8 kg på da hun ventede mig selvom hun var slank. Jeg var en ret lille baby på 2100 g. Det virker som om hun tror at alt andet er unødvendigt.
Er der andre af jer med pårørende som også kommenterer på jeres vægt eller andet lignende? Hvordan tackler i det?
Anmeld
Citér