Dele fødselsoplevelse 2. gang vs. 1. gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2023

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Begge nemme fødsler. 

1. Fødsel, vandet gik kl 23,første ve 23.30. Født 5.24 om morgenen. Blev dog akut opereret i livmoderen efterfølgende pga blodtab.

2. Fødsel. Første ve kl 19, født kl 22. Igangsat med piller ved denne. Nåede kun at få 3 piller.  

Det er gået hurtigt begge gange og det kan  også gå for hurtigt. Jeg har sammenlagt været på en fødestue i 2 timer for to fødsler, og kan ikke beskrive hvordan stuen eller Jordemoder så ud. Jordemoder havde ikke en chance for at læse op på noget nogen af gangene. Det var der simpelthen ikke tid til. Men alt gik jo fint alligevel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2023

Filippa2018

Tusind tak for de mange fine svar indtil videre  

Anmeld Citér

17. januar 2023

Aimah

Profilbillede for Aimah

1. fødsel: vågnede med veer kl. 00.27, kom til tjek på hospitalet kl. 3 og han er født uden smertedækning andet end akupunktur kl. 07.38. Så 7 timer fra første ve. 

2. fødsel: vandet gik kl  19, puttede den store og var færdig kl. 21 uden at have fået veer. Vi kørte til hospitalet til tjek kl. 21.30. Havde kun lidt veer, men var i hopla og dansede rundt. Blev tjekket kl. 23.30 hvor jeg var 5 cm åben og stadig i hopla. Hun tog resten af vandet og så startede veerne så jeg måtte have lattergas da jeg ikke kunne trække vejret grundet vestorm. Hun kom kl. 01.20. Så havde veer i max 4 timer. Var vi ikke taget til tjek kl. 21.30, så var hun født derhjemme da hun blev født 30 minutter efter vestormen begyndte  

Anmeld Citér

17. januar 2023

xStinepigen

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der vil dele deres 2. fødsel (gerne vaginal) i forhold til deres 1. fødsel? Jeg havde selv en klassisk lang og smertefuld/overvældende fødsel 1. gang. Jeg har termin om et par uger og søger lidt historier til at spore mig ind på fødslen og stemningen omkring det igen  Det eneste minus var at jeg var 5-6 cm åben, men fødte indenfor 10 minutter fordi det gik så stærkt, men det var SÅ rart bagefter. Første gang faldt jeg i søvn mellem presseveerne og specielt efter fødsel, men her var jeg bare frisk bagefter 

Første fødsel varede 30 timer, en epidural virkede ikke, vedrop, han lå skævt og pressefasen var lang, fik 5 hæmorider af den  anden gang blev jeg sat i gang med piller, de kunne tage mit vand og fødsel varede under 3 timer, den var nem og hun kom ud uden problemer eller pres

Anmeld Citér

17. januar 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Filippa2018 skriver:

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der vil dele deres 2. fødsel (gerne vaginal) i forhold til deres 1. fødsel? Jeg havde selv en klassisk lang og smertefuld/overvældende fødsel 1. gang. Jeg har termin om et par uger og søger lidt historier til at spore mig ind på fødslen og stemningen omkring det igen

Altså den var nemmere i forhold til at trykke ham ud da han var 1 kg mindre end den første..

men ellers var absolut ikke nemmere...

den første mærkede jeg det som plukveer selvom jeg var 9 cm åben...

den anden var jeg grædefærdig allerede da der bare var optræksveer...

den tredje var jeg ikke i tvivl da veerne startede for alvor men det var en mellemting i mellem de 2 første så jeg kunne stadig selv gå ned i bilen men det tog pusten lidt når de kom.. jeg endte med at føde uden presseveer da de ikke kom selvom vandet blev taget og jeg ville bare gerne have det overstået og komme hjem med ham...

Anmeld Citér

18. januar 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

1. Fødsel var et helvede med sindssyge smerter, vestorm, et barn der lå skævt og ikke kom ned, min modvilje/arbejde imod min krop, min krop der ikke ville reagere på veerne, så jeg åbnede mig ikke og ja bare alt der gik skævt.. 

2. Fødsel var næsten en drømmefødsel.. Barn lå stadig ikke nede i bækkenet, og min krop ville stadig ikke arbejde med veerne, så jeg åbnede mig stadig ikke.. MEN til gengæld slappede jeg af og arbejdede MED veerne den her gang.. Og det gjorde, at jeg kunne være i det, indtil vi måtte opgive og give mig epidural (jeg havde jo stadig ikke åbnet mig, og nu begyndte jeg at være for træt og utålmodig).. Men jordemødrene kunne slet ikke se på mig, at jeg havde veer, fordi jeg slappede så meget af.. 

De bedste råd jeg har fået: arbejd med at trække vejret på den bedste måde, så DU slapper af.. Og fokuser på at slappe af i skuldrene.. Når man slapper af i skuldrene, så slapper man nemlig også af i resten af kroppen.. Så mit fokus var skuldrene, og det virkede helt vildt!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.