1. Fødsel var et helvede med sindssyge smerter, vestorm, et barn der lå skævt og ikke kom ned, min modvilje/arbejde imod min krop, min krop der ikke ville reagere på veerne, så jeg åbnede mig ikke og ja bare alt der gik skævt..
2. Fødsel var næsten en drømmefødsel.. Barn lå stadig ikke nede i bækkenet, og min krop ville stadig ikke arbejde med veerne, så jeg åbnede mig stadig ikke.. MEN til gengæld slappede jeg af og arbejdede MED veerne den her gang.. Og det gjorde, at jeg kunne være i det, indtil vi måtte opgive og give mig epidural (jeg havde jo stadig ikke åbnet mig, og nu begyndte jeg at være for træt og utålmodig).. Men jordemødrene kunne slet ikke se på mig, at jeg havde veer, fordi jeg slappede så meget af..
De bedste råd jeg har fået: arbejd med at trække vejret på den bedste måde, så DU slapper af.. Og fokuser på at slappe af i skuldrene.. Når man slapper af i skuldrene, så slapper man nemlig også af i resten af kroppen.. Så mit fokus var skuldrene, og det virkede helt vildt!! 
Anmeld
Citér