Min første var lang og hård. Men stadig en god oplevelse. Jeg blev sat i gang 12 dage over termin med angusta-piller. Fik veer ca 12 timer efter første pille, som var kraftige uden meget pause fra start. Kom ind på fødegangen hvor jeg ikke var åbnet nok og kom hjem. Vi var dog kun hjemme og vende, da jeg ikke kunne holde veerne ud. Da vi kom ind igen, blev vi indlagt på fødestuen. Herfra gik der 14 timer inden jeg var klar til at presse, og her var jeg igennem stort set alle former for smertelindring, inden jeg fik en epiduralblokade og fik hvilet lidt. Det tog herfra 2 timer at presse ham ud. Han havde det dog fint undervejs, så der var ikke snak om anden hjælp til forløsning. Jeg fik en stor 2. grads bristning.
Anden gang gik fødslen i gang selv 12 dage over termin. Var hjemme med tiltagende veer i ca 4 timer. Kom ind på fødegangen, hvor veerne gik lidt i stå igen. Men da de først kom i gang igen, var de meget kraftige. Prøvede igen alle former for smertelindring, men endte igen på epidural. Nåede dog ikke at have den ret længe, da jeg hurtigt åbnede mig det sidste, og han blev presset ud på få presseveer. Fra vi kom ind på hospitalet til han var ude, gik der ca 6 timer. Fik et enkelt sting.
Tredje gang startede igen med veer hjemme. Vi tog på sygehuset efter 4 timer og valgte at få epidural igen med det samme. Herefter ingen smerter og jeg sov stort set indtil jeg var fuldt åbnet og kunne presse hende ud på få presseveer. Den nemmeste fødsel ever. Tror ikke jeg sagde av på noget tidspunkt, og min mand kunne sove under hele udvidelsesfasen også, så han var også frisk til det sidste træk. Ingen bristning heller. Det bedste valg for mig at tage epiduralen fra start
Anmeld
Citér