Anonym skriver:
Ja, vi er i den situation at vores (lejede) hus ikke er stort nok til endnu et børneværelse og der ikke er andre, større huse i vores prisklasse i vores område og dette hus har været vores hjem hele børnenes liv.
Vi vil helst ikke flytte ret langt væk fra hvor vi bor, da det er her vores familie og venner er, samt det ligger ca midt imellem mands og mit arbejde, for slet ikke at nævne at vores ældste går i skole 200m fra huset, hvilket er dejligt nemt for både hende og os.
Nåh, men med det praktiske sat lidt til siden, så har vi begge vildt meget lyst til endnu et barn. Vi har 2 - en pige på 8 og en dreng på 6, så man kan vel efterhånden snart kalde det en efternøler.
Så vi står lidt i dét dilemma, at vi har plads i vores hjerter, men ikke i vores hus til endnu et barn, da min mand er stor modstander af dele-værelser. Jeg delte selv værelse med mine brødre som barn og ELSKEDE det, så jeg forstår ikke helt problemet, men samtidig vil jeg gerne respektere hans grænse.
Det blev noget rodet og måske lidt forvirrende, men måske andres erfaring med både det ene og andet - altså både positive og negative erfaring med at dele værelser - kan hjælpe os lidt i vores endelige beslutning.
vi bor til leje i en 3-værelses lejlighed på 80 kvm med 3 børn..
vi delte stuen så vi fik et soveværelse til os voksne hvor der kun kan være vores seng og en enkelt kommode..
børnene deler værelse lige nu med seng og legetøj i det største rum..
hvis vi havde mulighed for at rykke tingene ud fra værelset så ville jeg dele det da det sagtens kunne blive til 2 mindre værelser og stadig plads til at der kan være seng og en kommode til tøj og lidt legetøj...
der er et værelse der lige nu er opbevaring pga der har været ombygning de sidste 2.5 år af blokken...
det værelse bliver ryddet op og så skal der en sovesofa derind til den ældste så han får sit eget værelse på en måde..
og de små må så dele værelse indtil videre..
vi forsøger at finde en 4-værelses men det er ikke lykkes endnu...
men tænk på mine forældre boede 2 voksne og 4 børn (plus søskendes børn i perioder) i en værelses uden problemer..