Matti eller Buster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilket navn kan I bedst lide

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

11.122 visninger
10 svar
4 synes godt om
15. januar 2023

Mor844

Profilbillede for Mor844

Vores søn skal døbes på lørdag og vi er blevet så usikre på navnet. Allerede inden han blev født havde vi Matti som favorit, men nu er vi også blevet ret vilde med Buster. Og det er jo liiiige oppe over nu, så hjææælp �� Storebror hedder Walter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Helt sikkert Buster - passer genialt med Walter

Anmeld Citér

16. januar 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Man skal passe på med det der navnehalløj og specielt det med ærligheden om hvad andre synes om navne da forældrene kender deres børn bedst.

Jeg vil derfor heller ikke komme ind på hvorfor jeg synes nogle navne passer bedre til børn når de er børn, end til når de bliver voksne. Ville derfor heller aldrig kalde mit barn for Buster, men sådan er vi så forskellige. 

Anmeld Citér

16. januar 2023

Soonmom

Jeg vil sige buster, men I kalder ham vel allerede et navn. Så hvis I har kaldt ham Matti, synes jeg bordet fanget uanset hvis lille han er

Anmeld Citér

18. januar 2023

marime

Forestil dig din søn som voksen med navnet Buster. Minder mig om serien Arrested Development.

Jeg har stemt Matti.

Anmeld Citér

18. januar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

For mig er Buster for stærkt associeret med børnefilmen/bogen, at jeg ikke ville vælge sådan et navn. Jeg ville derfor gå med Matti. 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, Buster er så fint. Navne “vokser med” dem, der bærer dem, og jeg forbinder ikke selv Buster med noget udpræget barnligt og tuttenuttet - forbinder det bl.a. i høj grad med Buster Larsen, som havde en bærende (voksen!)rolle i “Matador”. 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

- og så kom jeg til at tænke på Emil, som da fungerer glimrende som navn for både voksne og børn på trods af de umiddelbare associationer til en lyshåret, svensk knægt med hang til narrestreger. 

Anmeld Citér

18. januar 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Mor og meget mere skriver:

- og så kom jeg til at tænke på Emil, som da fungerer glimrende som navn for både voksne og børn på trods af de umiddelbare associationer til en lyshåret, svensk knægt med hang til narrestreger. 

Måske var det en kommentar til mig omkring associationer? Jeg har selv en Emil Ja man tænker da nemt på Emil som en lille dreng fyldt med narrestreger, men det er dog så normalt et navn. Modsat Buster som ikke er særlig udbredt. Så kommer jeg kun til at tænke på Buster Oregon Mortensen.

Anmeld Citér

18. januar 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Vil aldrig selv vælge Buster. Matti er mere et navn jeg kan se for mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.