CKJ skriver:
Jeg har også tre børn og er pædagog - de har ca samme aldersspænd som dine, de er idag blot 5, 9 og 13. Jeg kan sagtens genkende den der manglende energi - særligt hvis jeg tænker fire år tilbage
jeg er stadig udmattet i mit hoved, fordi jeg også dr sensitiv.
jeg tillader mig, som en anden skriver, at indtage sofaen flere eftermiddag - eller er alene om formiddagen inden jeg møder fx kl 10 - der aflevere min mand børnene og jeg kan lige trække vejret. Pauser er kodeordet for mig.
hvad tænker du specifikt på, du gerne vil lave med dem om eftermiddagen? Mine er ofte trætte og vil faktisk gerne slappe af i sofaen … jeg lavede vildt mange ting med den ældste - men har forliget mig med, at det ikke er vilkåret for de mindste. De er ligesom født med andre forudsætninger
jeg tror du gør det så godt du kan - og det skal vi nogen gange huske, at det er godt nok! Og afslapning i sofaen er en mangelvare synes jeg 
Tak for dit søde svar. Du har ret - man skal også øve sig i at acceptere tingene og sig selv som man er.
Jeg vil bare gerne føle, at jeg har lyst til at gøre noget med mine børn. Bare småting, læse en bog, tegne, lave lektier. Nogle dage har jeg bare kun lyst til at de lader mig være i fred. Og det er de dage, jeg godt kunne tænke mig, at der var færre af. Men jeg tror, at tidlig aftensmad og en halv times fred godt kan hjælpe mig. Det prøver vi af.
Anmeld
Citér