Kære alle.
Jeg arbejder som folkeskolelærer, har tre børn på 1, 5 og 8. Min mand er på barsel med den lille.
Jeg tror måske, jeg godt kunne passe ind i kategorien ‘sensitiv’ og på den måde er det nok ikke lige verdens bedste job at være omgivet af børn hele dagen. Dog er jeg glad for det.
Men mit problem er, at jeg er så træt og udkørt, når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg kan ikke overskue at lave noget ordentligt med børnene de fleste dage. Energien kommer ofte igen efter aftensmaden, hvor der så skal puttes osv.
Men ih, hvor gad jeg godt, at jeg ikke havde totalt nedtur energimæssigt der om eftermiddagen. Jeg ved ikke, om jeg skal spise anderledes, tage en pause eller hvordan jeg skal få lidt mere overskud i de timer.
Jeg er ikke træt på den måde på arbejdet når jeg fx har lange dage - det kører bare derudaf. Og så kommer jeg hjem og falder helt sammen. Jeg bliver også nogle gange trist, fordi overskuddet mangler - og sur andre dage. Det synes jeg bare er så nederen over for børnene. Så jeg gad så godt at have lidt energi at give af, der sidst på dagen.
Er der nogen, der har nogle gode råd?
Anmeld
Citér