Du skriver “Men jeg føler bare lidt at det også er hans nyfødte og det ikke kun er mig der skal være hjemme alene altid”. Helt ærlig det er ikke kun LIDT også hans nyfødte baby, det ER også hans nyfødte baby. Om dagen mens han er på arbejde er baby dit “arbejde” men fra det øjeblik han har fri er baby lige så meget hans ansvar som dit. Også hvis du ammer eller hvis baby kun vil være ved mor. For hvis baby kun vil være på dig, jamen så må han gøre alt det andet i hjemmet, og hvis baby godt vil være hos far, jamen så har far vagten når du har behov for det. Sådan har det altid været herhjemme og helt ærlig alt andet synes jeg er udtryk for en mandebaby som ikke er sit ansvar voksent!!!
Så kan man altid snakke sig frem til frihed fra børn og pligter til begge, men det er altså noget man i fællesskab finder frem til, netop fordi man er et fællesskab i en familie. Hvis det du har brug for bare er tid derhjemme, hvor han har ansvaret for børn osv. er det lige så reelt som hans behov for træning. Om du sover lur, læser en bog, sidder og kigger ind i en væg eller hvad der nu giver dig plus på overskudskontoen skal han slet ikke blande sig i.
Men noget helt andet er, at det da er bekymrende at han slet ikke virker til at ønske at tage sin del af ansvaret på andet en hans præmisser (når det passer ham) eller værdsætter tiden med dig. Det ville jeg nok prøve at snakke med ham om, hvis jeg var dig.
Men nej, i min optik er du hverken streng, hormonel eller andet
Anmeld
Citér