Blodprøve blodsukker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2023

Kastanje

2 gang behandling skriver:

Ok.ja.forstår din pointe men har ik behov for flere har allerede fået taget alt for mange i mit liv.godt nytår

I lige måde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Men er det også dig der ikke vil have taget glukosebelastningstest pga. antal kalorier og du er igang med vægttab? Tænker altså ikke det er det der vælter læsset.
Lægens blodprøver viser ikke det samme som en glukosebelastningstest. Hvis du ikke kan gennemføre den test så har jeg hørt om andre der har fået lov at lave en blodsukkerprofil der hjemme over 3 dage, hvor der så skal måles blodsukker flere gange dagligt og der skal man jo også stikke sig selv…

Du skal tilbydes en glukosebelastningstest i graviditetsuge 24-28 hvis dit bmi før graviditet var over 27. Også selvom det er eneste risikofaktor.

Anmeld Citér

1. januar 2023

2 gang behandling

Agma skriver:

Men er det også dig der ikke vil have taget glukosebelastningstest pga. antal kalorier og du er igang med vægttab? Tænker altså ikke det er det der vælter læsset.
Lægens blodprøver viser ikke det samme som en glukosebelastningstest. Hvis du ikke kan gennemføre den test så har jeg hørt om andre der har fået lov at lave en blodsukkerprofil der hjemme over 3 dage, hvor der så skal måles blodsukker flere gange dagligt og der skal man jo også stikke sig selv…

Du skal tilbydes en glukosebelastningstest i graviditetsuge 24-28 hvis dit bmi før graviditet var over 27. Også selvom det er eneste risikofaktor.

Nej læste som en skrev der kan laves alm blodprøve for og måle  hvis ik det andet er muligt for og måle blodsukker og det er kun hvis de læger jeg er hos nu mener der er grund til det da alt er tjekket så det vil bli alm blodprøve hos lægen så det også er hurtigere tjekket ig hurtigere overstået også undgår man noget med sukkervand der ikke vil gå så det er fint nok og nej intet med kcal og vægttab og gøre men har tidligere for en del år siden prøvet den test så derfor kan jeg sige det ikke kan lade sig gøre igen så alm blodsukkerprøve som står på nettet kan bruges når det andet ik kan lade sig gøre så det er fint nok med den ene blodprøve hos lægen som kan bruges istedet.godt nytår. Så ved hvad det blir hvis mine læger syntes eller tilbyder det skal tjekkes så kan få lov til og tage blodsukker blodprøve.så det er helt i orden.

Anmeld Citér

1. januar 2023

2 gang behandling

Agma skriver:

Så helt fint hvis mine læger tilbyder blodsukker blodprøve som kan bruges istedet for som står på nettet da ikke alle kan gennemføre glukosebelastningstest men det kommer an på om mine læge tilbyder det når der skal være 2 ting der gør at de tilbyder det så det er helt ok med den ene blodprøve. godt nytår til dig

Anmeld Citér

1. januar 2023

Agma

Profilbillede for Agma
2 gang behandling skriver:

Så helt fint hvis mine læger tilbyder blodsukker blodprøve som kan bruges istedet for som står på nettet da ikke alle kan gennemføre glukosebelastningstest men det kommer an på om mine læge tilbyder det når der skal være 2 ting der gør at de tilbyder det så det er helt ok med den ene blodprøve. godt nytår til dig

Ok. Det var også bare fordi der var en tråd på min-maven der mindede meget om din.

Det er jo dejligt hvis det kan tjekkes for dig hos lægen. men bare fordi “der er styr på alt det med sukker” inden din graviditet betyder jo ikke rigtig noget i den her sammenhæng. Graviditetssukkersyge er jo netop noget man udvikler i graviditeten og det kan man jo så selvfølgelig ikke tjekke inden.

Jeg tror bare jeg bliver lidt i tvivl om hvad du spørger om så. Men også godt nytår til dig. 

Anmeld Citér

1. januar 2023

2 gang behandling

Agma skriver:

Ok. Det var også bare fordi der var en tråd på min-maven der mindede meget om din.

Det er jo dejligt hvis det kan tjekkes for dig hos lægen. men bare fordi “der er styr på alt det med sukker” inden din graviditet betyder jo ikke rigtig noget i den her sammenhæng. Graviditetssukkersyge er jo netop noget man udvikler i graviditeten og det kan man jo så selvfølgelig ikke tjekke inden.

Jeg tror bare jeg bliver lidt i tvivl om hvad du spørger om så. Men også godt nytår til dig. 

Det er jo mine læger der kan lave blodprøver hvor jeg kommer men hvor jeg kommer nu er alle de forskellige blodprøver tjekket der er og tjekke for blodsukker både alm og langtids og de er fine nok så intet dårligt der så måske den læge siger det ik er nødvendigt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.