Nytårsaften og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Det er i øvrigt også en skrøne, det med penicillin og alkohol.

Man må gerne drikke alkohol i moderate mængder selvom man får penicillin 

Det er ikke en skrøne nej. Der er forskellige medikamenter hvor man under ingen omstændigheder må indtage alkohol da det indeholder antabus. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har netop fundet ud af jeg er gravid, det var ikke planlagt og jeg har derfor planlagt nytår med nogle venner og veninder (min kæreste skal på job)

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal komme udenom at drikke, da det jo hele tiden har været planen, jeg er sikker på der vil blive stillet spørgsmålstegn til det i løbet af aften..

Hvad gør i andre?

Jeg ville ikke gå og lade som om at jeg drak alkohol når jeg ikke gjorde. De vil jo også opdage du ikke bliver påvirket. 

ville i stedet sige at jeg bare ikk har lyst til alkohol fordi jeg ikk føler mig helt på toppen og har haft dårlig mave hele dagen igår eller noget i den retning. 

Anmeld Citér

28. december 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Sig du har underlivsbetændelse og får metronidazol imod det

Anmeld Citér

28. december 2022

Anonym

Ingen tjekker hvor meget der forsvinder i dit glas. Så nip, spyt ud, hæld ud i smug, lav “gin/tonic”: danskvand med lime og pynt. Hæld cola i en øldåse. Og hvis du bytter alle dine glas vin ud med din mand, så skal du nok regne med at han har virkelig ondt i håret dagen efter. 

godt nytår

Anmeld Citér

28. december 2022

Mortilto777

Som en af de andre skriver, sig at du har underlivsbetændelse (skedekatar), da behandlingen her betyder, at du ikke må drikke alkohol (se her: https://www.auh.dk/patientvejledninger/hud-og-konssygdomme/konssygdomme---patientvejledninger---hud--og-konssygdomme/skedekatar---bakteriel-vaginose/).

Samtidig virker det som en pålidelig ‘undskyldning’, fordi hvem fortæller frivilligt, at man har skedekatar (der bl.a. vise sig ved et meget ildelugtende underliv) til et helt selskab ��

Held og Lykke!

Anmeld Citér

28. december 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Man kan også pludselig blive syg og må blive hjemme …..

Anmeld Citér

28. december 2022

Kontrast

Off topic er det egentlig lidt sørgeligt, at man er nødt til at komme med undskyldninger og ikke bare kan sige "Jeg har ikke lyst til at drikke i aften" uden at folk synes, at det er mærkeligt. 

Anmeld Citér

28. december 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Nu udtaler jeg mig sikkert frygteligt naivt, da jeg i sagens natur aldrig har været gravid. Men er det så slemt bare at sige sandheden? Jeg er med på det er tidligt i graviditeten og stadig usikkert og iøvrigt uplanlagt, men hvis det er gode venner så forstår jeg ikke helt problemet. Det lyder simpelthen så omstændigt at skulle lyve, camouflere sin drink, spille skuespil osv osv.

Anmeld Citér

29. december 2022

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Man kan også pludselig blive syg og må blive hjemme …..

Du har helt ret, men det er fordi vi har snakket om drinks og handlet osv. så på den måde har jeg jo snakket med på alkohol

Anmeld Citér

29. december 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Du har helt ret, men det er fordi vi har snakket om drinks og handlet osv. så på den måde har jeg jo snakket med på alkohol

Men sygdom kan jo komme pludseligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.