Nytårsaften og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.050 visninger
21 svar
34 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2022

Anonym trådstarter

Jeg har netop fundet ud af jeg er gravid, det var ikke planlagt og jeg har derfor planlagt nytår med nogle venner og veninder (min kæreste skal på job)

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal komme udenom at drikke, da det jo hele tiden har været planen, jeg er sikker på der vil blive stillet spørgsmålstegn til det i løbet af aften..

Hvad gør i andre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2022

Anonym

Sig du er på penicillin eller skal køre hjem, du kan også købe alkoholfrie drinks, øl eller vin

Anmeld Citér

28. december 2022

Ananas

Den med penicillin er så brugt at så kan du lige så godt sige at du er gravid. Jeg ville nok bare sige det og have en fest sammen med dem uden alkohol. Hvis du plejer at drikke nytårsaften og de kender dig godt så kan du nok ikke skjule det uanset

Anmeld Citér

28. december 2022

Anonym

Anonym skriver:

Sig du er på penicillin eller skal køre hjem, du kan også købe alkoholfrie drinks, øl eller vin

Det er i øvrigt også en skrøne, det med penicillin og alkohol.

Man må gerne drikke alkohol i moderate mængder selvom man får penicillin 

Anmeld Citér

28. december 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg ville nok bare sige det og så nedtone lidt at der jo er tale om noget meget tidligt og usikkert. Eller også ville jeg lade som ingenting og spytte lidt i et glas vin - folk går mindre op i den slags end man tror, hvis blot man undlader at gøre et nummer ud af det. Når de bliver fulde opdager de endnu mindre.

Undgå de der gamle klichéer om medicin og bil - du kan i hvert fald næsten ligeså godt skrive “gravid” i panden så

Anmeld Citér

28. december 2022

Anonym trådstarter

Vi bor i samme by med kun 1 km hjem, så den med bilen vil de aldrig hoppe på��

jeg tænker bare jeg må hælde lidt ud og blande drinks uden at komme alkohol i, jeg har ikke lyst til allerede at fortælle det, da det absolut ikke er planlagt

Anmeld Citér

28. december 2022

Anonym

De gange jeg har været gravid og vi har skulle til fester der inkluderede alkohol, har jeg bare nippet til glasset. Og så byttet det ud med min mands ind i mellem. Og som en anden skriver, lægger folk ikke så meget mærke til det som man selv tror. Jeg må indrømme jeg ikke lægger mærke til hvad vores gæster drikker når de her. 

Anmeld Citér

28. december 2022

Anonym

Bare bland et par drinks til dem alle sammen indimellem og lad vær med at hælde noget alkohol i dine egne, jeg tror ikke de opdager det. 

Anmeld Citér

28. december 2022

Babyi2021

Profilbillede for Babyi2021

Tøm en øl eller sommersby eller noget andet på dåse og så hælde vand i :-)

Anmeld Citér

28. december 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det er i øvrigt også en skrøne, det med penicillin og alkohol.

Man må gerne drikke alkohol i moderate mængder selvom man får penicillin 

Det kommer helt an på hvilken type antibiotika man får. Jeg har lige fået noget, hvor jeg ikke engang måtte spise en chokolade med alkohol i, da det har en antabus lignende effekt. Så nej ikke en skrøne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.