Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

Nadi

Er der nogle af jer skarbsindige kvinder der har forstand på reglerne for barsel når den ene er på SU og den anden er løn-modtager??

Jeg er jo udenfor den normale barsels-lov og har enten 6 måneder med dobbelt SU-klip eller 12 måneder med enkelt SU-klip. Det er dét jeg må og kan få (jeg tager et ½ år med dobbelt klip).

På arbejdsmarkedet kan man jo dele ugerne mellem sig, men når jeg er tilside sat den lov, vil det så sige at Dennis kan ta alle de uger vi ellers skulle have delt imellem os?

By the way jeg går på barsel fra den 9. november til den 30. august, det bliver bare så GODT  Glæder mig bare til at kunne gå hjemme i næsten tre måneder og forberede det jeg nu kan til Lillepigens ankomst. Håber ikke jeg får brugt alt for mange penge inden  (Har fået forbud fra Dennis om at købe mere).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

Mary

Aner det desværre ikke, men vil ligesom dig gerne vide det. Henrik skal nemlig tage barsel, men vi er i tvivl om hvor meget han egentlig må tage når jeg jo som sådan ikke er 'på barsel', men på fødselsklip  I princippet må man jo gerne være studieaktiv, og så kunne faren jo tage al barsel. Men jeg aner ikke hvordan det hænger sammen. Vi havde også snakket om at overlappe hinanden, men igen, don't know..... Sig det endelig hvis du bliver klogere

Anmeld

31. oktober 2009

Nadi

Mary skriver:

Aner det desværre ikke, men vil ligesom dig gerne vide det. Henrik skal nemlig tage barsel, men vi er i tvivl om hvor meget han egentlig må tage når jeg jo som sådan ikke er 'på barsel', men på fødselsklip  I princippet må man jo gerne være studieaktiv, og så kunne faren jo tage al barsel. Men jeg aner ikke hvordan det hænger sammen. Vi havde også snakket om at overlappe hinanden, men igen, don't know..... Sig det endelig hvis du bliver klogere

Dennis starter sin barsel når min sommerferie starter, så vi overlapper hinanden og får en dejlig lang somemrferie sammen. Men spørgsmålet er jo så lige hvornår han skal starte igen.

Tror jeg beordre ham til at lægge et visit forbi sin fagforening/a-kasse i næste uge. Så skal jeg nok lige give besked, hvis jeg bliver klogere.

Anmeld

31. oktober 2009

Kaufie

Jeg er ikke klogere end jer på dette punkt - tværtimod...

Men hvor er det vildt du allerede skal på barsel Nadia

Anmeld

1. november 2009

Nadi

Kaufie skriver:

Men hvor er det vildt du allerede skal på barsel Nadia

Den reaktion har jeg fået tit  

Men ja det er lidt vildt, kan heller ikke helt selv forstå det. Men det er lige sådan det passer med min skolegang, ellers var jeg nok først gået på barsel til jul.

Anmeld

5. november 2009

Nadi

Mary skriver:

Sig det endelig hvis du bliver klogere

Så blev jeg klogere

Dennis har ret til 46 uger, hvis han startede med det samme barnet bliver født, men fordi han først starter på barsel efter 6 mdr efter, så har han ret til 32 uger. Han kan søge om at få forlænget sin forældreorlov 8-14 uger.

Ellers står reglerne på www.barsel.dk, men det var ihvertfald hvad Dennis fandt ud af idag da han ringede til sin fagforening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.