Jeg eeeeelsker Halloween!! Og nu endelig er vi flyttet hjem til byen, hvor der faktisk kommer nogle udklædte rollinger på besøg.
I lørdags kom der fire hold og Nova Maria syntes, det var meget spændende. De sagde "slik eller ballade" og var meget søde og høflige og sagde pænt tak, selvom de ikke fik andet end et stykke slik hver, som NM selv gav dem ned i deres poser. 
Jeg var meget overrasket over, hvor søde de unger var! Da vi boede i midtbyen, havde jeg besøg af nogle fastelavnsunger, der blev sure over, at de ikke fik penge og som tak, smed de slikposer, jeg havde givet dem lige uden for døren, da de skred. Nøøøj, det syntes jeg var uartigt!
Men mht amerikanske, eller bulgarske eller afganske eller norske, højtideligheder til adoption, er min holdning: hvis de er festlige, hvis de passer ind i mit liv og hvis de indebærer en masse hygge eller gys og gru, så er de velkomne!
Jeg tror bestemt ikke, at de vil bidrage til at udvande "vores egne" traditioner som jul og påske, hvis det er det, man frygter?
Kh Birgitte
Anmeld