Anonym skriver:
Jeg fødte i sidste uge. Jeg har idag haft kontakt til en privat terapeut hvor jeg fik en akut tid.
Tak for alle jeres fortællinger.
Det er også en voldsom tid der er lige efter fødslen. Jeg er glad for at høre at du har taget kontakt til nogen. Når det er så kort tid siden fødslen skal du også vide at der er rigtig mange hormoner der er ved at regulere sig inde i dig og det kan godt give sig til udtryk som det man kalder “babyblues”, rigtig mange oplever et voldsomt dyk i humøret, græder meget og alt opleves enormt voldsomt og overvældende. Forskning viser faktisk at det også gør sig gældende hos far/partner. Jeg siger ikke at alt det du oplever skyldes dette men det kan helt sikkert forstærke mange af de følelser du går igennem pga. den traumatiserende fødsel i har været igennem. Man kan blive rigtig forskrækket når man oplever det og det rammer ofte lige n3 dage til en uge efter fødslen - altså lige der hvor du er nu. Det skal går over igen og det du beskriver at du går igennem lyder også til at være udover almindelige “babyblues” så det er rigtig rigtig godt at du rækker ud. Stærkt gået! For det er så hårdt at erkende at det er svært at blive forældre og man har så lidt overskud.
Alt det bedste til dig og din familie og jeg håber du kan holde få en lille tro på at i godt kan komme igennem til den anden side.
mvh en jordemoderstuderende
Anmeld
Citér