Er det okay at være "kræsen"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.950 visninger
19 svar
45 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2022

Anonym trådstarter

Hvis man har haft svært ved at få et job og ens familie er ved at være lidt presset på økonomi, skal man så sige ja til alt hvad man får tilbudt? Jeg er uddannet indenfor et andet felt hvor jeg ikke har fundet noget, og har fået tilbud om at arbejde på et plejehjem, men jeg føler mig virkelig ked af det ved tanken om personlig pleje, der går langt over mine grænser. Men kan man tillade sig at sige nej? Jeg har været der en uges tid, og det bliver bestemt ikke bedre mine nærmeste mener jeg bare skal knibe ballerne sammen og være taknemmelig, men jeg er så presset og frustreret

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2022

Anonym

Helt ærligt… ja… klem ballerne sammen, mens du fortsætter jagten på noget andet. Din a-kasse siger vel det samme? 

Anmeld Citér

18. december 2022

Kastanje

Men hvis du selv siger op, kommer du jo i karantæne ifht. dun a kasse. Og ja - ærlig talt så kniber man ballerne sammen i stedet for at ens familie skal lide økonomisk eller, at man skal forsørges af andre. 
Du bør blive og arbejde videre med at finde et andet arbejde … måske uden at være forhippet på at få noget inden for dit felt, hvis det er svært. 

Anmeld Citér

18. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver: