Åh, jeg er sååå skruk!
Det er som om, min krop har glemt alt om kejsersnit, traumatiserende fødsler og bækkenløsning, men kun husker små fødder, der sparker i maven, amning og duften af en nyfødt.
Min hjerne har glemt fødselsdepressioner, søvnløshed og generel udmattelse!
Jeg har to børn i forvejen på snart 4 og 6. Et par dejlige drenge (der meget gerne vil have en lille baby, selvom de ikke aner, hvad det indebærer). Jeg har kun prøvet at få børn meget tæt på hinanden aldersmæssigt og det var meget hårdt - jeg kunne rigtig godt tænke mig at få en baby, hvor de store også kan være med på en helt anden måde.
Jeg har altid drømt om 3-4 børn.
Min bror fik sin første baby i august og jeg er bare fuldstændig vild med hende og selvom jeg jo kan se, hvor hårdt det er for dem, så ønsker jeg mig bare at gøre det hele igen!
Min skrukhed har stået på on/off i halvandet år, men er ved at være rimelig konstant nu og ønsket er faktisk kun blevet større.
Men SÅ kommer fornuften: vi har ikke plads til et 3. barn. Vi bor i forvejen trangt, 4 mennesker i en 3-værelses. Jeg er langtidsledig af forskellige årsager, primært angst, sekundært en høj akademisk uddannelse, der er svær at finde job med.
Jeg FIK jo både bækkenløsning og efterfødselsreaktion med begge drengene. Jeg kørte på dampe, indtil natteroderiet stoppede, og var ikke altid den bedste mor, var tit træt og sur.
Samtidig er jeg ved at være ældre, jeg vil være 37 eller 38, når jeg føder.
Økonomien er heller ikke lige til 3 børn - de kan sagtens få mad, tøj og en brugt cykel. Men som det er nu, har vi ikke engang råd til at den store f.eks. kan gå til ridning.
Kun hvis jeg får et arbejde, kan vi få råd til noget større og give børnene et liv med okay økonomi. Men hvis jeg får en baby og skal på barsel, kommer jeg bare endnu længere væk fra arbejdsmarkedet igen.
(Nå, så venter vi bare, til jeg får et arbejde - men altså, jeg har været ledig i 8 år, så...!)
Min fornuft siger, at jeg skal stoppe nu. Jeg har de to skønneste, sundeste, dejligste børn. Jeg har selv nogenlunde overskud igen.
Men min hjerne siger. BABY BABY BABY BABY BABY!
Hvad skal jeg dog gøre? Det er jo irrationelt.
Anmeld
Citér