At adressere usikkerhed eller jalousi..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2022

Soonmom

Det ville total no -go for mig. 

Men her vil mine venner også blive hans venner og omvendt når man er i forhold. Så tænker om du ikke bare kan være med når de ses ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Det ville total no -go for mig. 

Men her vil mine venner også blive hans venner og omvendt når man er i forhold. Så tænker om du ikke bare kan være med når de ses ?

Vi bor ikke sammen og er ikke uden børn 100% samtidig, så nej. Når de mødes er det typisk på dage hvor han og jeg ikke kan ses  

Anmeld Citér

12. december 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er da en underlig kunstig opsat situation hvis partneren skal med, når de ellers ikke har en relation. Og for hvad? For at undgå jalousi? Det giver ikke rigtig nogen mening, for hvis de virkelig ville lave noget, så kunne det ske på alle mulige tidspunkter.

Du skriver du ikke er bekymret for hans loyalitet, så hold fast i det. Hun har vel næppe tænkt sig at binde ham og udnytte ham mod hans vilje.

Anmeld Citér

12. december 2022

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det er da en underlig kunstig opsat situation hvis partneren skal med, når de ellers ikke har en relation. Og for hvad? For at undgå jalousi? Det giver ikke rigtig nogen mening, for hvis de virkelig ville lave noget, så kunne det ske på alle mulige tidspunkter.

Du skriver du ikke er bekymret for hans loyalitet, så hold fast i det. Hun har vel næppe tænkt sig at binde ham og udnytte ham mod hans vilje.

Nej det håber jeg da ikke  

men lige nu, føler jeg ubehag ved at hun måske er i relationen for at få noget ud af det - at det er en udfordring for hende. Og jeg et bekymret for om han egentlig fortsatte relationen fordi han følte sig lidt smigret på en måde han ikke er vant til. Jeg forstår jo godt at man som single synes det er fedt at føle sig attraktiv. Det giver et selvtillidsboost. 

jeg har sat mig for at tale om det i aften. Så er det bare lige med at finde en vinkel hvor jeg ikke lyder besidderisk og voldsomt jaloux. Det jeg ønsker klarhed om, er nok om de selv har talt om deres venskabelige relation - ift det her med at hun har sagt hun nok skal score ham igen. Har han sagt tydeligt at det ønsker han IKKE? Og har han selv gjort sig overvejelser om, om han får noget egoboost ud af relationen netop fordi hun er så straight forward om at hun er tiltrukket af ham? Eller om det udelukkende handler om humor og god venskabelig kemi for ham. 

Anmeld Citér

12. december 2022

fehår

Jeg er usikker på, hvorfor din kæreste ønsker at fortsatte et venskab med en, som har erklæret, at det nok skal lykkes med at score ham. For mig ville jeg ikke have lyst til at fortsætte sådan et venskab, da jeg ville føle, min grænse ikke blev respekteret. Ja, som single ville det måske give et selvtillidsboost, men i et forhold burde man jo ikke have brug for sådan et boost.

Så ligesom dig, TS, ville jeg nok mest af alt være nysgerrig omkring, hvordan din kæreste har det med venskabet.

Anmeld Citér

12. december 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg er usikker på, hvorfor din kæreste ønsker at fortsatte et venskab med en, som har erklæret, at det nok skal lykkes med at score ham. For mig ville jeg ikke have lyst til at fortsætte sådan et venskab, da jeg ville føle, min grænse ikke blev respekteret. Ja, som single ville det måske give et selvtillidsboost, men i et forhold burde man jo ikke have brug for sådan et boost.

Så ligesom dig, TS, ville jeg nok mest af alt være nysgerrig omkring, hvordan din kæreste har det med venskabet.

Det er jo en relation der har været etableret inden han mødte mig (dog kort tid før, 3mdr måske). Så jeg kan sagtens forstå han måske bare har grint af det og følt sig smigret. Det betød jo heller intet om de skulle komme til at kysse til en fest igen - fordi han var single. Meeeen nu er jeg her   Så er der lidt et andet udgangspunkt, synes jeg.  

Anmeld Citér

13. december 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det er jo en relation der har været etableret inden han mødte mig (dog kort tid før, 3mdr måske). Så jeg kan sagtens forstå han måske bare har grint af det og følt sig smigret. Det betød jo heller intet om de skulle komme til at kysse til en fest igen - fordi han var single. Meeeen nu er jeg her   Så er der lidt et andet udgangspunkt, synes jeg.  

Har du fået snakket med ham?

Anmeld Citér

13. december 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du fået snakket med ham?

Ja, Jeg har talt med ham. Han tog det så pænt og var bare helt åben og kunne sagtens forstå jeg havde mine tanker. Han har sagt tydeligt fra overfor hendes kommentar om at hun ville gøre tilnærmelser - og hun har fuldt ud accepteret at han mener det, og hun kunne godt forstå det. Han siger at der ingen signaler er, på at hun vil tættere på når de ses, og han er på ingen måde interesseret eller smigret længere. Han fortæller at efter han lærte hende bedre at kende, føler han ingen tiltrækning - fordi hun er alt for langt fra ham. Men de klikker godt og kan have det sjovt sammen som venner. En god bodega-ven, som han kaldte hende.  

Jeg har totalt ro i maven nu. Alene det, at jeg faktisk kunne tage emnet op, uden der blev lavet et nummer ud af det

I øvrigt ville han tage det hele til efterretning hvis jeg følte mig usikker på det i fremtiden. Og så var han glad for at jeg åbnede op omkring det. Han tog det som en kæmpe anerkendelse af at “vi” betyder noget for mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.