At adressere usikkerhed eller jalousi..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.145 visninger
17 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2022

Anonym trådstarter

Hvis man har en nagende følelse omkring sin partners ven, skal man så sige det? 

Min partner har en ven af det andet køn (hvilket er helt ok, det har jeg også) De mødte hinanden nogen måneder før jeg mødte min partner. De mødtes til en fest hvor de kyssede. Efterfølgende gik de på en date, hvor vennen fortalte nogen ting som min partner så som et totalt nogo. Herefter fortsatte de med at være venner. Ringer sammen og ses til en øl eller en fest af og til. 
Min maven knuder, fordi det er meget kort tid siden de afsluttede deres flirt - og jeg ved at vennen har sagt at vedkommende nok skal score min partner igen… jeg aner ikke om vennen kender til mig (rimelig nyt forhold), det er også lidt ligemeget. Uanset, så stoler jeg ikke på vennens intentioner med venskabet. Jeg er bange for at vedkomne forsøger at komme tæt på min partner (igen) når de ses.. 

Jeg stoler sådan set på min partner, - men bare ikke på vennen og jeg får det totalt skidt over tanken om, at vennen sidder der med bagtanker og flirt i øjenene når de ses over en øl.. det virker virkelig upassende på mig.. Men skal jeg overhovedet bringe det op, når det ikke er min partner jeg er bange for træder ved siden af?

Min partner har ikke et stort netværk af venner da han har bosat sig langt fra hans fødested, så jeg under ham jo virkelig nogen nye venskaber og kunne aldrig drømme om at bede ham droppe dette. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2022

Kastanje

Kan godt forstå dig. Kan du fortælle hvad det no- go var hun sagde var?

Det jeg synes er interessant er du siger, at hun er helt sikker på st hun kan score ham igen..? Hvem har hun sagt det til, dom du snakker med. Hsr hun sagt det decideret til din nye kæreste?

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym trådstarter

Kan godt forstå dig. Kan du fortælle hvad det no- go var hun sagde var?

Det jeg synes er interessant er du siger, at hun er helt sikker på st hun kan score ham igen..? Hvem har hun sagt det til, dom du snakker med. Hsr hun sagt det decideret til din nye kæreste?

Det har hun sagt til min kæreste. Efter han sagde nej tak til at date hende. 
hun fortalte at hun var i et åbent forhold. 

så jeg ser hende måske lidt som en loose canon, uden de samme grænser som han og jeg. 

Anmeld Citér

11. december 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Det har hun sagt til min kæreste. Efter han sagde nej tak til at date hende. 
hun fortalte at hun var i et åbent forhold. 

så jeg ser hende måske lidt som en loose canon, uden de samme grænser som han og jeg. 

Ok.. jeg synes sagtens du kan tale med din kæreste om det. Men han hsr sagt dette til dig - hvorfor egentlig..?… det er vel for at give dig noget tryghed i at det for ham er totalt no-go. Altså .. at du ikke skal bekymre dig. 
Jeg tror ikke der sker noget overhoved. Men du kan  jo godt tale med ham om det ufede ved, at hun går efter ham og har det som mål. Og hvis han ikke har fortalt om dig skal han da helt sikkert gøre det. Lidt underligt hvis han ikke har.

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym

Jeg har altid synes det var underligt med tætte venner af modsatte køn... min holdning bunder i de mænds opførsel som jeg har set når de er sammen med deres veninder. Der er ofte sådan lidt fedte fedte adfærd fra deres side hvis veninden ser godt ud. De fleste piger kan også godt lide at blive lidt fedtet for af "kammeraterne" 

Nu kender jeg ikke jeres alder men der er bare en anden dynamik når to af modsatte køn af venner. Ikke altid og selvfølgelig kan det også være fuldstændig platonisk. Jeg har bare overværet så mange hvor manden tydeligt sad og drømte lidt om "veninden" og blev lidt for tjener agtig. Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det. 

Må hellere pointere at sådan er det ikke altid det er jeg udmærket klar over. Kunne du ikke bare tage med næste gang så kan du vurdere deres dynamik

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Ok.. jeg synes sagtens du kan tale med din kæreste om det. Men han hsr sagt dette til dig - hvorfor egentlig..?… det er vel for at give dig noget tryghed i at det for ham er totalt no-go. Altså .. at du ikke skal bekymre dig. 
Jeg tror ikke der sker noget overhoved. Men du kan  jo godt tale med ham om det ufede ved, at hun går efter ham og har det som mål. Og hvis han ikke har fortalt om dig skal han da helt sikkert gøre det. Lidt underligt hvis han ikke har.

Det var på første date han fortalte det. Som en del af en samtale om datingverdenen og at møde nye mennesker generelt - og det her med at han ikke har så meget netværk. 

jeg aner ikke om han har fortalt hende om mig. 

det er lige præcis det der med, at hun sidder og har en bagtanke - måske. Jeg er ikke bekymret for hans loyalitet. Men det er ufedt at sidde med følelsen af at han bruger tid med en der ønsker at se ham nøgen.

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har altid synes det var underligt med tætte venner af modsatte køn... min holdning bunder i de mænds opførsel som jeg har set når de er sammen med deres veninder. Der er ofte sådan lidt fedte fedte adfærd fra deres side hvis veninden ser godt ud. De fleste piger kan også godt lide at blive lidt fedtet for af "kammeraterne" 

Nu kender jeg ikke jeres alder men der er bare en anden dynamik når to af modsatte køn af venner. Ikke altid og selvfølgelig kan det også være fuldstændig platonisk. Jeg har bare overværet så mange hvor manden tydeligt sad og drømte lidt om "veninden" og blev lidt for tjener agtig. Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det. 

Må hellere pointere at sådan er det ikke altid det er jeg udmærket klar over. Kunne du ikke bare tage med næste gang så kan du vurdere deres dynamik

Vi er i midt 30’erne og har børn begge 2.

jeg er helt uenig i dit besyv på venskaber på tværs af køn jeg har altid haft flest venner af modsat køn. Og abejder i en mandeverden, så for mig er det intet issue. Og det er det heller ikke her, principielt - hvis ikke liiiiige det netop var fordi vennen har ytret at hun gerne vil score ham  det ændrer en hel del. 

Anmeld Citér

11. december 2022

Blablaa

Profilbillede for Blablaa
Anonym skriver:

Vi er i midt 30’erne og har børn begge 2.

jeg er helt uenig i dit besyv på venskaber på tværs af køn jeg har altid haft flest venner af modsat køn. Og abejder i en mandeverden, så for mig er det intet issue. Og det er det heller ikke her, principielt - hvis ikke liiiiige det netop var fordi vennen har ytret at hun gerne vil score ham  det ændrer en hel del. 

Åh, jeg var lidt i samme båd.

Min kæreste og jeg var sammen i 3år. Da han begyndte at snakke med en pige. Hun var egentlig ven af hans ven. I starten var jeg ligeglad. Fint nok. Men han fortalte hun sendte nøgenbilleder til hans kammerat, som var i forhold med en anden og kammeraten, viste de billeder til min kæreste. 

På et tidspunkt, brugte han al hans tid med hende. De spillede spil online, så han var jo hjemme. Men de spillede fra han kom hjem til han gik i seng. Og jeg stoppede med at spille i den periode. Det stoppede da jeg syntes det var for meget og sådan som hun var med kammeraten stolede jeg ikke på hende. Grunden til at jeg sagde stop, var fordi selv når jeg spurgte om hans tid. Feks, når du er færdig med at spille med dem, kan vi så ikke spille. Også valgte han hende. 

Jeg sagde faktisk at jeg ikke syntes det var en god ide , det gjorde mig jaloux og usikker, når han valgte mig fra på den måde.

Du kunne jo foreslå at tage med et par gange, vurdere om din mavefornemmelse er den samme. 

Anmeld Citér

11. december 2022

Anonym trådstarter

Blablaa skriver:

Åh, jeg var lidt i samme båd.

Min kæreste og jeg var sammen i 3år. Da han begyndte at snakke med en pige. Hun var egentlig ven af hans ven. I starten var jeg ligeglad. Fint nok. Men han fortalte hun sendte nøgenbilleder til hans kammerat, som var i forhold med en anden og kammeraten, viste de billeder til min kæreste. 

På et tidspunkt, brugte han al hans tid med hende. De spillede spil online, så han var jo hjemme. Men de spillede fra han kom hjem til han gik i seng. Og jeg stoppede med at spille i den periode. Det stoppede da jeg syntes det var for meget og sådan som hun var med kammeraten stolede jeg ikke på hende. Grunden til at jeg sagde stop, var fordi selv når jeg spurgte om hans tid. Feks, når du er færdig med at spille med dem, kan vi så ikke spille. Også valgte han hende. 

Jeg sagde faktisk at jeg ikke syntes det var en god ide , det gjorde mig jaloux og usikker, når han valgte mig fra på den måde.

Du kunne jo foreslå at tage med et par gange, vurdere om din mavefornemmelse er den samme. 

Jeg tænker hun er klog nok til at lade være at være flirtende hvis jeg er med. Så jeg tror ikke der er meget for mig at observere  

Jeg håber ved gud ikke hun er typen der sender ham uopfordrede billeder. Jeg håber da at han er fornuftig nok til at se at det er er kæmpe rødt flag, hvis hun gør.  

men han har fortalt mig - der på første date, hvor vi bare talte sammen over et glas vin - at det var nyt for ham at møde en som hende, der var så direkte om at hun fandt ham attraktiv. (Altså udfra den kommentar om at hun nok skulle score ham igen) 

så jeg er også lidt bekymret for om han holdt fast i venskabet - ubevist - for at få et lille selvtillidsboost af hendes flirteri/opmærksomhed. 

Anmeld Citér

11. december 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det kan jeg godt nok slet ikke genkende. Måske i enkelte venskabsforhold mellem to meget unge singler, hvor fyren egentlig gerne vil noget mere - men det er jo kun en ganske lille del af alle venskaber mellem pige/dreng, kvinde/mand. 
Jeg er med på, at du understreger, det ikke gælder for alle, men du indleder alligevel med, at du altid har syntes, det var mærkeligt. Jeg ville synes, det var mere mærkeligt at afstå fra at indlede et venskab med en anden, bare fordi det var en mand. 

Min mand og jeg har begge flere venner af det modsatte køn. Nogle “deles vi om”, andre ser vi mest hver for sig. Vi har også flere vennepar, hvor min mand har bedst kemi med kvinden og jeg med manden. Det handler om fælles interesser, temperament, personlighed etc. - og meget lidt om køn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.