Er det skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2022

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammenspredte sig hurtigt i løbet af dagen, dog intet på mave eller ryg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2022

Anonym

Det kunne også være hånd fod og mund syge? Det lignede hos min datter skoldkopper så meget at vores læge i første omgang tog fejl af de to. Det var på arme, ben og i ansigtet. 

Anmeld Citér

9. december 2022

Agma

Profilbillede for Agma

Hvis nu det viser sig at være skoldkopper vil jeg bare lige komme med en anbefaling af den spray/skum eller hvad man kalder det som hedder “poxclin coolmousse”. Vi brugte det da vores børn havde skoldkopper i foråret og det hjalp virkelig meget hos os. Ved ikke om det er forskelligt fra barn til barn men det tog virkelig meget af kløen. 

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kunne også være hånd fod og mund syge? Det lignede hos min datter skoldkopper så meget at vores læge i første omgang tog fejl af de to. Det var på arme, ben og i ansigtet. 

Hvordan finder man ud af det ? Skal man så til lægen. Eller bare vente på barnet bliver rask. 

Det er nemlig kun på ben, arme, hænder,, lidt under foden, rundt om munden i ble området. Intet på mave eller ryg 

Anmeld Citér

10. december 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hvordan finder man ud af det ? Skal man så til lægen. Eller bare vente på barnet bliver rask. 

Det er nemlig kun på ben, arme, hænder,, lidt under foden, rundt om munden i ble området. Intet på mave eller ryg 

Det er præcis sådan det er med den :)

vores dreng fik ikke så store knopper men præcis de områder :)

ring til lægen og bliv tjekket for det er ret smitsomt og BH/VS burde få besked så de kan informere andre forældre om eventuel smitterisiko...

det ville jeg også gøre med mistanke om skoldkopper... men det er så mig der synes det er vigtigt at dele information så andre forældre kan tage deres forholdsregler..

herhjemme er jeg panisk hver gang der er skoldkopper/mæslinger/røde hunde i institutionenm da jeg ikke har haft det som barn så er bange for at få det som voksen udfra de risici der følger med det...

Anmeld Citér

10. december 2022

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Når der ikke ee knopper på mave eller ryg, vil jeg sige det er hånd fod og mundsyge. 

Skoldkopper er primært på torso. 

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Det er præcis sådan det er med den :)

vores dreng fik ikke så store knopper men præcis de områder :)

ring til lægen og bliv tjekket for det er ret smitsomt og BH/VS burde få besked så de kan informere andre forældre om eventuel smitterisiko...

det ville jeg også gøre med mistanke om skoldkopper... men det er så mig der synes det er vigtigt at dele information så andre forældre kan tage deres forholdsregler..

herhjemme er jeg panisk hver gang der er skoldkopper/mæslinger/røde hunde i institutionenm da jeg ikke har haft det som barn så er bange for at få det som voksen udfra de risici der følger med det...

Ja kan godt se det er vigtigt, hvis vi havde omgåes med andre   

Men jeg er stadig på barsel og vi har ikke set andre end bedsteforældre det sidste 1,5 måned   

Anmeld Citér

10. december 2022

Anonym trådstarter

Mor-til-Alfred skriver:

Når der ikke ee knopper på mave eller ryg, vil jeg sige det er hånd fod og mundsyge. 

Skoldkopper er primært på torso. 

Okay har lige googlet og Ja det ligner helt vildt. Det er også værst rundt om munden, og han nægter sut og mad og tager sig ofte til munden og græder. Så kunne godt passe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.