Er det skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
17 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2022

Anonym trådstarter

Mit barn har det seneste døgn haft det dårligt med feber, vil ikke spise eller drikke. Vi var sikre på en tand var på vej Idag ser jeg han har fået en masse små røde knopper på arme, ben og ansigt. Nok 10+ hvert sted.  Er det mon istedet skoldkopper  ? Og hvordan mindre man ubehaget

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Mit barn har det seneste døgn haft det dårligt med feber, vil ikke spise eller drikke. Vi var sikre på en tand var på vej Idag ser jeg han har fået en masse små røde knopper på arme, ben og ansigt. Nok 10+ hvert sted.  Er det mon istedet skoldkopper  ? Og hvordan mindre man ubehaget

Ligner mere varme knopper..

så vidt jeg husker starter skoldkopper på mave/brystkassen...

men ellers så ring til lægen.. vores læge har at de kan lave video-opkald retur så man ikke behøver at komme rendende med det syge barn hver gang..

Anmeld Citér

9. december 2022

LEEV

Hvor gammel er han?

Anmeld Citér

9. december 2022

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Ligner mere varme knopper..

så vidt jeg husker starter skoldkopper på mave/brystkassen...

men ellers så ring til lægen.. vores læge har at de kan lave video-opkald retur så man ikke behøver at komme rendende med det syge barn hver gang..

Ja. Venter lidt med læge. Han har det godt nok med god kontakt, ind imellem så vil ikke spilde deres tid 

Anmeld Citér

9. december 2022

Anonym trådstarter

LEEV skriver:

Hvor gammel er han?

11 måneder  

Anmeld Citér

9. december 2022

Anonym trådstarter

Her er lidt bedre billeder. Er varmeknopper så røde i det  ?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

9. december 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Her er lidt bedre billeder. Er varmeknopper så røde i det  ?

Jeg synes altså også det ligner skoldkopper. 
varmeknopper oplever jeg ikke så spredt og så store.

Anmeld Citér

9. december 2022

B&J

Kommer der flere? 

Anmeld Citér

9. december 2022

Tinstin

Begge mine har lige haft skoldkopper. Det så sådan ud i starten. Der var godt nok flest på ryg og bryst lige i starten, men i løbet af et døgn, var det overalt.

Der er ikke rigtigt noget, der hjælper. Vi smurte sådan noget kølende zink-spray på, det virkede ikke...

Det var nogle hårde dage, især den lille på 3 år var ret medtaget, men efter 3-4 dage blev det bedre. Han fik Panodil et par gange, så feberen i det mindste blev slået ned, og han kunne sove bedre. Men kløen var der ikke meget at gøre ved.

Han sov i min seng om natten, så når det kløede værst, så kunne jeg ae ham og lindre hans kløe, indtil han faldt i søvn igen.

Anmeld Citér

9. december 2022

Loubaby

Jeg ville også umiddelbart sige nej til skoldkopper  Og ja til varme knopper eller hud der reagerer på det kolde vejr pt 

Rettelse - havde ikke set billederne af armene. På de billeder kunne det snildt være skoldkopper ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.